2

افزایش میل به سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی/ فرآیند سرمایه‌گذاری در استان باید تسهیل شود/ تولید بدون صادرات یعنی شکست!

  • کد خبر : 36891
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
افزایش میل به سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی/ فرآیند سرمایه‌گذاری در استان باید تسهیل شود/ تولید بدون صادرات یعنی شکست!
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از ایجاد و افزایش میل به سرمایه‌گذاری مولد در استان خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، صابر پرنیان که در جمع اعضای شورای اسلامی استان سخن می‌گفت با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در دو ماه گذشته علیرغم تحریم‌ها و فشارهای خارجی، تنها در یکی از شهرک‌های صنعتی استان ۱۲۳ مورد سرمایه‌گذاری مولد انجام گرفته است که باید این فرصت ارزشمند را قدر بدانیم.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی اطلس معدن کشور است و برنامه‌هایی برای رصد هوشمند ظرفیت معادن استان داریم، افزود: استان ما بیشترین ذخیره مس کشور را داراست و فازهای توسعه سونگون، تولید مس کاتد و شهرک صنایع پایین دستی مس در ورزقان در حال انجام است تا با ایجاد زنجیره تولید مس، ثروت‌آفرینی در استان رقم بخورد.
رییس سازمان صمت استان در ادامه با تشریح ظرفیت‌های بالای صنعتی استان در حوزه‌های مختلف گفت: آذربایجان‌شرقی از قطب‌های مهم تولید و صادرات فولاد، لوازم خانگی، صنایع الکترونیکی، کیف و کفش و چرم است. بیش از ۷۰ درصد کارخانجات تولید چرم کشور در استان ماست و ۹۰ درصد صادرات چرم کشور به استان ما اختصاص دارد.
وی ادامه داد: استان ما همچنین پایتخت شیرینی و شکلات است و محصولات تولیدی استان که به لحاظ کیفیت، قیمت و سطح تکنولوژی در منطقه و جهان نمونه هستند، به بیش از ۸۰ کشور صادر می‌شود.
وی به ظرفیت بی‌نظیر استان در حوزه فرآوری آجیل و خشکبار اشاره کرد و گفت: لازم است در این حوزه به سمت ایجاد شهرک تخصصی حرکت کنیم.
پرنیان، آذربایجان‌شرقی را از قطب‌های مهم قطعه‌سازی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: در زمینه ایجاد کارخانجات خودروسازی جدید هم اقدامات مهمی انجام گرفته که بنا به دلایلی نمی‌خواهم بیشتر توضیح دهم.
وی با اشاره به جایگاه ممتاز منطقه آزاد ارس در بین مناطق آزاد کشور، گفت: منطقه آزاد ارس برخلاف دیگر مناطق آزاد، بیشتر بعد صنعتی دارد و نقش مهمی در تولید ثروت و بهبود معیشت مردم منطقه و استان ایفا می‌کند.
وی در ادامه سخنانش، خودساخته و عدم استفاده از رانت و بودجه دولتی را مهم‌ترین شاخصه صنایع تبریز و آذربایجان‌شرقی برشمرد و اظهار داشت: ۹۵ درصد مراجعات به سازمان صمت استان به توسعه واحدهای صنعتی، تکمیل خطوط تولید و ایجاد کسب و کارهای جدید مربوط می‌شود.‌
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بخشنامه‌های زاید باعث خودتحریمی شده، تاکید کرد: فرآیندهای کسب و کار و سرمایه‌گذاری در استان باید تسهیل گردد و به معنای دقیق کلمه بایستی فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران گسترده شود تا شاهد رضایتمندی بیش از پیش مردم و سرمایه‌گذاران باشیم.
وی تولید بدون صادرات را مساوی با شکست دانست و گفت: جهت‌دهی استان، حرکت به سمت تولید کالاهای با کیفیت بالا، قیمت مناسب و صادرات است.
پرنیان در خاتمه سخنانش از شوراهای اسلامی خواست، شهردارانی انتخاب کنند که نگاه و اقتصادی و ثروت‌آفرینی برای شهر داشته باشند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=36891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.