6
اقدام فراگیر تعمیرات و بهینه‌سازی شبکه توزیع؛

کانون‌های خطر شبکه برق تبریز، اسکو و آذرشهر شناسایی و اصلاح شدند

  • کد خبر : 37032
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲
کانون‌های خطر شبکه برق تبریز، اسکو و آذرشهر شناسایی و اصلاح شدند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از برگزاری اقدام فراگیر تعمیرات و بهینه‌سازی شبکه توزیع با رویکرد بهبود ایمنی برق تبریز همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، عادل کاظمی گفت: اقدام فراگیر تعمیرات و بهینه‌سازی شبکه توزیع با رویکرد بهبود ایمنی با شعار «تلاش صادقانه، خدمت بی‌منت» و با رویکرد شناسایی و رفع کانون‌های خطر در شبکه توزیع نیروی برق با موفقیت برگزار شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، در تشریح محورهای این مانور گفت: کنترل و اصلاح حریم شبکه؛ جابجایی و اصلاح پایه‌های قرار گرفته در معابر پس از تعریض و تغییرات مبلمان شهری؛ مقاوم‌سازی و تعویض پایه‌های معیوب؛ اصلاح فلش شبکه؛ ترمیم دریچه‌های معیوب پایه‌های روشنایی معابر؛ جمع‌آوری اشیای اضافه و تابلوهای تبلیغاتی از مجاورت پایه‌های شبکه؛ قفل و بست و ترمیم درب معیوب پست‌های زمینی، تابلوهای زیر ترانس، شالترها و جعبه‌های تقسیم؛ و اصلاح کابل سرویس‌های بهم تنیده مشترکین روی پایه‌ها و جعبه تقسیم از اهم فعالیت‌های این اقدام فراگیر بود.
عادل کاظمی خاطرنشان کرد: در این مانور یک روزه، ۷۲ اکیپ عملیاتی و نظارتی، تعداد ۸۸ دستگاه خودروی عملیاتی با حضور ۱۸۵ نفر از همکاران شرکت حضور داشتند.
وی در تشریح برنامه‌های اجرا شده طی این مانور گفت: قطع موقت و جمع‌آوری ۱۵۳ مورد از لوازم اندازه‌گیری بلااستفاده و ناایمن و در دسترس از روی شبکه و پایه‌ها؛ کنترل و اصلاح ۳۲ مورد حریم شبکه؛ جابجایی و اصلاح ۱۱ اصله پایه‌ی قرار گرفته در معابر؛ مقاوم‌سازی و تعویض ۶۳ اصله پایه‌ی فرسوده بتونی، چوبی و پایه‌های فلزی روشنایی معابر؛ اصلاح ۱۸ مورد فلش شبکه‌ها بخصوص شبکه‌های ۲۰ کیلوولت از جمله برنامه‌های این مانور بود.
به گفته‌ی وی؛ ترمیم ۲۴۵ دریچه‌ی پایه‌های فلزی و اصلاح کابل‌های ورود و خروج پایه‌های فلزی؛ و جمع‌آوری ۲۱۴ مورد اشیای اضافه و تابلوهای تبلیغاتی از مجاورت شبکه‌های برق‌دار، ریسه‌های رنگی، انشعابات غیراستاندارد و غیرمجاز سازمان‌ها از شبکه‌های فشار ضعیف بخصوص شبکه روشنایی معابر از دستاوردهای دیگر این مانور بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز تصریح کرد: کنترل و اصلاح ۲۵ دستگاه سیستم ارت بدنه تابلوها و پست‌های هوایی؛ اصلاح ۱۳۲ مورد قفل و بست و درب تابلوها، پیلارها و جعبه‌های دیواری؛ اصلاح ۲۸ مورد دریچه و منافذ پست‌های زمینی؛ اصلاح ۹۴ مورد کابل سرویس‌های بهم تنیده مشترکین در جعبه‌ها و پایه‌ها؛ روکش‌دار کردن ۲ کیلومتر خطوط ۲۰ کیلوولت هوایی و تبدیل ۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف سیم مسی به کابل خودنگهدار طی این اقدام فراگیر صورت گرفت.
عادل کاظمی در پایان با اشاره به اینکه شبکه‌ها به مرور دچار استهلاک می‌شوند و نیاز به اصلاح و بهینه‌سازی دارند، تاکید کرد: با اقدامات انجام گرفته بالا، گام‌های مثبتی در جهت رفع و مواجهه با نقاط خطرآفرین در حوزه‌ی بهره‌برداری برق تبریز برداشته شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=37032

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.