4

بهبود ۵۳ کودک مبتلا به سرطان در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 37057
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
بهبود ۵۳ کودک مبتلا به سرطان در آذربایجان شرقی
مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان سرطانی تبریز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۳ کودک مبتلا به سرطان، زیر پوشش این مرکز بهبود پیدا کرده اند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،‌ جواد میلانی امروز با اشاره به فعالیت هفت ساله این موسسه اظهار کرد: در سال‌های اخیر مسائل مالی مهم‌ترین چالش این موسسه بود و بیشترین درآمد موسسه از واریزی‌های نقدی خیّران است.

وی با بیان اینکه روش‌های متنوعی برای جلب همکاری مردمی تعیین شده است ادامه داد: منابع دیگر شامل قلک‌های بهار برای عموم مردم، صندوق برای مکان‌های بزرگتر مثل فروشگاه‌ها و قلک‌های سازمانی برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگتر در نظر گرفته شده و در کنار آن بنر‌های تسلیت، کارت‌های عروسی و کانتر‌های جلب مشارکت که در برخی مراکز خرید موجود هستند، سایر منابع مالی موسسه به شمار می‌روند.

میلانی با اشاره به نماد بهار در این موسسه اظهار کرد: بهار نام دختر کوچک مبتلا به سرطان است که با وجود شدت بیماری بهبود پیدا کرده است و به نماد امیدواری و رهایی از این بیماری مبدل شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز با اشاره به انعقاد قرارداد بین موسسه‌های «تسکین» و «محک» گفت: با انعقاد این قرارداد در سال ۹۸، تامین هزینه‌های درمانی کودکان را آغاز کردیم؛ به طوری‌که ۱۵ درصد در سال ۹۸، حدود ۳۰ درصد در سال ۹۹ و ۴۵ درصد نیز در سال جاری از هزینه‌های درمانی کودکان سرطانی تبریز را تقبل کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌های این کودکان شرایط متفاوتی دارند و اغلب شهروندان آبرومندی هستند که گرفتار این بیماری و تبعات آن شده اند بنابراین حمایت از این کودکان نیز تخصصی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

میلانی ادامه داد: با توجه به اینکه درمان این کودکان در یک مرکز درمانی مستقر و متمرکز انجام می‌شود، پس از تشخیص سرطان و تشکیل پرونده برای کودک، ارزیابی اولیه‌ای از حیث مشکلات و سرپرستی کودک انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: حمایت روانی از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنان و فعالیت‌های فرهنگی جزو برنامه‌های این موسسه است و در همین زمینه طرح‌هایی مانند اهدای کتاب توسط خیران به این کودکان و مادران آن‌ها صورت می گیرد.

مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز اضافه کرد: یکی از آرمان‌های مهم این موسسه اختصاص بوستانی برای کاشت درخت به نام هریک از کودکان قطع درمان شده است که با همکاری شهرداری منطقه ۵ تبریز محقق می‌شود و می‌تواند به عنوان عاملی امید بخش بوده و تابوی بیماری سرطان در جامعه را بشکند و امیدواری به بهبود و رهایی از این بیماری به صورت ملموس نشان داده شود.
وی ادامه داد: امسال تعداد فوتی‌های کودکان سرطانی با کاهش محسوس به ۸ نفر رسیده است.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=37057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.