5
امام جمعه تبریز:

اینکه عده‌ای ادعا می‌کنند، جوانان امروز جوانان دوره‌ی انقلاب و دفاع مقدس نیستند، قبول ندارم

  • کد خبر : 37181
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
اینکه عده‌ای ادعا می‌کنند، جوانان امروز جوانان دوره‌ی انقلاب و دفاع مقدس نیستند، قبول ندارم
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: زنده بودن انقلاب به معنای دلبستگی نسل‌های جدید کشور به آرمان‌های انقلاب است؛ اینکه عده‌ای ادعا می‌کنند، جوانان امروز جوانان دوره‌ی انقلاب و دفاع مقدس نیستند، قبول ندارم؛ البته درست است، ریزش‌هایی داشتیم اما در مقابل، رویش‌هایی نیز بود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز با موضوع «جهاد تبیین»، افزود: همه در رابطه با جهاد تبیین سخن می‌گویند، اما اقدام عملی نمی‌ بینیم و می‌ترسیم این بحث نیز مانند گام دوم انقلاب در حد بیانیه و اطلاعیه بماند که به واقع در تبیین آن سستی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نباید در عمل به جهاد تبیین سستی شود، اظهار داشت: جهاد تبیین یک معیار است و باید آنچه را که درک می‌کنیم، تبیین کنیم و کسی انتظار ندارد برخلاف آنچه که متوجه می‌شویم، حرف بزنیم و آنچه را که متوجه نمی‌شویم، بگوییم؛ برای اینکه متوجه شویم راه و مسیر ما درست است، باید تلاش کرده و مجاهدت به خرج دهیم که در حوادث فتنه‌ گون شناخت عرصه، مهاجم و مدافع، ظالم و مظلوم، دشمن و دوست بسیار دشوار است.

آل هاشم، چالش مهم در موضوع جهاد تبیین را مشخص نبودن نقطه‌ای دانست که باید جهت‌گیری و هدف گذاری شود، چون به گفته وی جهاد تبیین فریضه‌ای فوری است که باید انجام شود و بنابراین آگاهی داشتن از اینکه دقیقا چه چیزی باید در این جهاد، تبیین شود، بسیار حائز اهمیت است.

وی استمرار را رمز پیروزی برشمرد و ادامه داد: اگر حکومتی استمرار نیابد، عقیم مانده و باطل می‌شود و نهضت‌هایی را سراغ داریم که گام‌های خوبی برداشتند اما به پیروزی نرسیدند چرا که سردمداران آنها در ادامه‌ مسیر دچار خستگی، یاس، ترس، سرگرمی به بازیچه‌های مادی و اختلافات داخلی شده و از ادامه راه منصرف شدند.

آل هاشم پیشرفت کشور، عدالت اجتماعی، اقتدار، تشکیل جامعه اسلامی، رسیدن به تمدن نوین اسلامی را از اهداف انقلاب اسلامی بیان و اضافه کرد: برای استمرار انقلاب اسلامی باید به آنها توجه و اقدامات خود را تدوین کنیم.

وی افزود: تلاش دانشمندان و پژوهشگران، علمای حوزه و دانشگاه، فعالیت کارآفرینان و کارگران، جوان دانش پژوه در دانشگاه و حوزه، فعالان عرصه‌ خدمات اجتماعی، فعالان حوزه‌ی دفاع نظامی، فعالان جهاد تبیین، کارکنان خدوم حکومتی، روشنگران عرصه‌ سیاسی، کمک به مراکز مقاومت در منطقه و دنیای اسلام و آمادگی برای دفاع در میدان‌های گوناگون از مصادیق استمرار حرکت انقلابی هستند.

آل هاشم با تاکید بر اینکه آگاه‌ترین قشر در مسائل سیاسی نسبت به جامعه باید دانشگاهیان باشند، یادآور شد: دانشگاه‌های ما باید سیاسی باشند؛ یعنی آگاه به مسائل سیاسی باشند نه اینکه سیاسی بازی انجام دهند و بر همین مبنا باید به روز باشند و تحلیلگران سیاسی، آگاه‌سازی سیاسی انجام دهند اما ورود به جریانات سیاسی در حد دانشگاه نیست.

وی با بیان اینکه امروز نسبت به دوران پیش از انقلاب در حوزه‌ دفاعی شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی هستیم که توسط جوانان دانشمند انقلابی کسب شده و ضمانت تداوم انقلاب هستند که اگر تحریم‌ها برداشته شده و مسئولین نیز توجه داشته باشند، می‌توان حتی عناصر دفاعی خود را صادر کرد، گفت: پیشرفت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف زیرساختی، علمی، پزشکی و اقتصادی داشتیم که نباید این پیشرفت‌ها را فراموش کرد چراکه با همین حرکت تدوام‌بخش، انقلاب زنده است.

امام جمعه تبریز عامل ایستادگی و دشمنی جبهه‌ استکبار در مقابل انقلاب اسلامی و مردم ایران را زنده بودن انقلاب بیان و اضافه کرد: اگر انقلاب اسلامی زنده نبود، دشمنان ما دلیل و انگیزه‌ای برای مقابله با مردم ایران نداشتند؛ این دشمنی‌ها نشانه‌ی این است که کشور و نظام اسلامی ما به اهداف خود وفادار و پایبند است.

وی اظهار داشت: زنده بودن انقلاب به معنای دلبستگی نسل‌های جدید کشور به آرمان‌های انقلاب است؛ اینکه عده‌ای ادعا می‌کنند، جوانان امروز جوانان دوره‌ی انقلاب و دفاع مقدس نیستند، قبول ندارم؛ البته درست است، ریزش‌هایی داشتیم اما در مقابل، رویش‌هایی نیز بود.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست، گفت: دانشگاه‌ها باید محل کسب علم همراه با اخلاق، فرهنگ و معنویت باشند.

بهمن نقی‌پور اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید بحث علم و اخلاق را توأمان دنبال کنند و تحول‌ساز باشند چرا که به‌عنوان لوکوموتیو جامعه نقش ایفا کرده و در مسائل مختلف جامعه حضور دارند.

وی ادامه داد: وجود اقدامات فرهنگی در کنار فعالیت‌های علمی، انسان را به سوی خدا نزدیکتر کرده و جامعه‌ای تحول‌ساز ایجاد می‌کند و باید توجه داشت این جلسات قدم بزرگ هستند که ارتباط بین همکاران را از نظر علمی و فرهنگی افزایش داده و سبب تبادلات فرهنگی میان آنها می‌شود.

نقی‌پور خاطرنشان کرد: باید توجه ویژه‌ای به بحث اخلاق علمی و پزشکی داشته باشیم که ارتقاء علمی و فرهنگی جامعه وابسته به آن است و اگر مفید باشد، در پیشبرد جامعه به سوی آن موثر خواهد بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=37181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.