4
امام جمعه تبریز:

حمله‌ نظامی از سوی هر کشوری که آغازگر جنگ باشد، محکوم است

  • کد خبر : 37288
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
حمله‌ نظامی از سوی هر کشوری که آغازگر جنگ باشد، محکوم است
امام جمعه تبریز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز مبعث گفت: ما مخالف هرگونه کشتار غیر نظامیان و حمله به زیرساخت‌های نظامی کشورها و خواهان توقف جنگ کنونی هستیم و هرگونه حمله‌ی نظامی ازطرف هر کشوری که آغازگر جنگ بوده، محکوم است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،‌ حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در خصوص جنگ اخیر میان روسیه و اوکراین اظهار کرد: حمله‌ی روسیه به اکراین، سناریوهای مختلفی داشت که سناریوی اول، اشغال نظامی کامل اوکراین از سوی روسیه بود که بسیار کمرنگ و با توجه به مواضع روسیه نامحتمل به نظر می‌رسد اما پوتین در نظر دارد به هر طریق ممکن توانمندی نظامی و هسته‌ای اوکراین را تضعیف و ناتوانی از تصمیم‌گیری در ناتو را در آینده ایجاد کند.

وی ادامه داد: دومین سناریو، ابلاغ پیام قاطع و اولتیماتوم روسیه به کشورهای اروپای شرقی است که قصد عضویت در ناتو را دارند و همچنین هشدار به ناتو به دلیل تلاش برای توسعه به سمت مرزهای روسیه است.

وی افزود: سناریوی سوم، اعلام جدایی دو شهر دونتسک و لوهانسک از اوکراین است که در پی انجام یک همه پرسی که با موافقت ۹۶ درصدی مردم منطقه مواجه شد، روسیه آن را به خاک خود ملحق کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: فرسایشی شدن این جنگ، چهارمین سناریو است که مقامات اوکراین شرایط روسیه را نپذیرفته و همچنان در برابر حملات روسیه مقاومت می‌کنند که باعث می‌شود، روز به روز دو کشور هزینه‌های بیشتری متحمل شوند.

وی اضافه کرد: پنجمین سناریو نیز احتمال توافق اوکراین و روسیه بر سر میز مذاکره است که احتمالا اوکراین با شرایط روسیه موافقت کند و شاید خلع سلاح کامل نظامی را قبول نکند اما به اندازه‌ای از لحاظ نظامی تضعیف خواهد شد که دیگر تهدیدی برای روسیه نخواهد بود.

مذاکرات وین و بازی‌ رسانه‌ای غرب و آمریکا

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به نبرد تبلیغی و رسانه‌ای در برابر منطق محکم ایران انقلابی در مذاکرات وین، متذکر شد: خبرهایی رسیده است که طرف غربی پس از فضاسازی زیاد و انتشار گزاره بردهای مختلف توسط رسانه‌های استکباری، پیش نویس اولیه‌ی توافق را آماده و تقدیم ایران کرده است که در آن، اروپا و آمریکا از برخی زیاده‌خواهی‌های خود عقب نشینی کرده‌اند.

وی گفت: اگرچه این تنزل یک گام رو به جلو تلقی شده و پیشرفت چشمگیری در مذاکرات محسوب می‌شود اما ابهام در راستی آزمایی ایران از غرب و به‌خصوص اینکه ایران تعهد دهد که اقدام به استفاده غیر صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای نکند، نوعی شیطنت و فرار رو به جلو بوده و این تحرکات برای باز نگه داشتن پرونده‌ی انرژی هسته‌ای غیر صلح آمیز از سوی آنها است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اروپا با بازی گردانی پشت صحنه آمریکا درصدد است که پرونده‌ی هسته‌ای را نبندد و در فضای دیگر ایران را به استفاده غیر مجاز از انرژی هسته‌ای متهم کند و با ابزار مکانیزم ماشه، تحریم‌ها را برگرداند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع اتخاذ شده از سوی سخنگوی وزارت آمریکا و فضاسازی‌هایی که در چارچوب فعال سازی بازی مقصرنمایی از سوی رسانه‌های غربی آغاز شده است، نشان می‌دهد که کشورهای غربی چون آمریکا قصد دارند به رویه‌ی غیر سازنده‌ی خود برگردند که موجب طولانی‌ترشدن مذاکرات می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم همچنین ضمن تبریک روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی تجدید شونده گفت: بیابان زدایی، آلودگی‌های زیست محیطی، و کمبود آب شیرین و آلودگی هوا بزرگترین دغدغه‌های جوامع بشری هستند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم برای حفظ و پایداری منابع طبیعی چه در خانه چه در خیابان در این امر پیشقدم باشید.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=37288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.