7
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان:

ممنوعیتی در سفر به آذربایجان‌ شرقی در نوروز ۱۴۰۱ وجود ندارد

  • کد خبر : 37334
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
ممنوعیتی در سفر به آذربایجان‌ شرقی در نوروز ۱۴۰۱ وجود ندارد
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی اعلام کرد: ممنوعیتی برای سفر به این استان در نوروز ۱۴۰۱ وحود ندارد و فقط محدودیت هایی اعمال می شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، احمد حمزه زاده روز شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۱ شهرستان تبریز، ادامه داد: با توجه به واکسیناسیون سراسری در کشور و بهبود وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در مقایسه با سال‌ های گذشته، امسال تنها محدودیت سفر برای افرادی که واکسینه نشده‌اند، خواهیم داشت که در این راستا کنترل‌های لازم از طریق سامانه هوشمند «امید» علوم پزشکی انجام خواهد شد.

وی کنترل وضعیت سلامت گردشگران نوروزی در شهرستان تبریز از طریق در سامانه هوشمند «امید» را یکی از برنامه های مهم و اولویت دار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان و اضافه کرد: در این راستا تمهیدات لازم و کافی اندیشیده شده است.

حمزه زاده با بیان اینکه گردشگری عامل مهم نشاط یابی کشور در دوران پساکرونا خواهد بود، افزود: در سایه فعالیت مجدد مجموعه‌های گردشگری، پویایی و تحرک کشور در دوران پسا بازیابی خواهد شد و در این راستا باید تمامی دستگاه های اجرایی همراه میراث فرهنگی باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایام نوروز ۱۴۰۱ با اعیاد شعبانیه مقارن خواهد بود، برنامه‌های شاد و مفرح در سطح شهر تبریز در مکان‌های روباز و همچنین اماکنی مانند هتل‌ها و رستوران‌ها که دارای تاییدیه ستاد کرونا باشند، اجرا خواهد شد.

حمزه زاده، تشکیل کمیته نظارت بر فضای مجازی با همکاری پلیس فتا را از دیگر اقدامات مهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در راستای نظارت بر برگزاری تورهای گردشگری و تبلیغات غیرمجاز در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در راستای زیباسازی شهر و اسکان راهنمایان گردشگری در ورودی شهرهای شهرستان تبریز، با همکاری شهرداری اقدامات لازم اجرا خواهد شد تا به‌ صورت جامع بتوان به گردشگران ورودی شهرستان خدمات لازم را ارائه داد.

کهن شهر تبریز از جمله مقاصد اصلی گردشگران نوروزی کشورمان در دوران قبل از کرونا بود که سالانه بیش از سه میلیون نفر به آن سفر می کردند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=37334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.