7

شناسایی و جمع‌آوری بیش از سیصد قطعه فسیل و کانی در ژئوپارک ارس

  • کد خبر : 37402
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
شناسایی و جمع‌آوری بیش از سیصد قطعه فسیل و کانی در ژئوپارک ارس
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از شناسایی و جمع آوری بیش از سیصد قطعه فسیل و کانی در ژئوپارک ارس خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، یوسف داداش‌زاده در تکمیل این خبر گفت: در راستای تکمیل بانک فسیل و کانی ویزیتورسنتر ژئوپارک ارس، ضمن حضور دو نفر از کارشناسان سازمان زمین شناسی در ارس و با همراهی کارشناسان ژئوپارک ارس به مدت سه روز به کاوش در مناطق مختلف ژئوپارک ارس اعم از ژئوسایت ها پرداختند که حاصل آن شناسایی و جمع‌آوری بیش از سیصد قطعه فسیل و کانی بود.

داداش‌زاده افزود: برخی از فسیل و کانی‌های جمع آوری شده داده های جدیدی به مطالعات قبلی ژئوپارک ارس می‌افزاید که شامل شناسایی آثاری از دوره‌های کربنیفر و دوونین می‌باشد که از دوره‌های زمین‌شناسی ماقبل دوره پرمین هستند و بدین ترتیب می‌توانیم آثاری از تاریخ کره زمین در ۴۰۰ میلیون سال قبل را در ویزیتورسنتر ژئوپارک ارس به نمایش بگذاریم.

لازم به توضیح است در هر ژئوپارک جهانی یونسکو، ویزیتورسنتر یا مرکز بازدیدکنندگان ژئوپارک نقش کلیدی ایفا می‌کند. در واقع ویزیتورسنتر هر ژئوپارک نقش ویترین آن ژئوپارک را دارد که در آن اطلاعات ژئوسایت‌ها با استفاده از تصاویر، نمونه سنگ‌ها و فسیل‌ها و اطلاعات مکتوب به بازدیدکنندگان ارائه می شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=37402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.