3
نتایج نظرسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز نشان داد؛

دیدگاه متفاوت تبریزی‌ها به نحوه برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری

  • کد خبر : 37469
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
دیدگاه متفاوت تبریزی‌ها به نحوه برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری
نتایج نظرسنجی آنلاین از مخاطبین 8 رسانه تبریز نشان داد؛ 37 درصد از پاسخگویان، بهترین راهکار برای کاهش آسیب‌های ناشی از مراسم چهارشنبه آخر سال را، تامین نقاط مشخص و امن برای مراسم می دانند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از شهریار، واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز با نزدیک شدن به روز چهارشنبه سوری طی یک نظرسنجی که به صورت آنلاین از ۸ رسانه انجام داد، نظر شهروندان را در خصوص نحوه برگزاری این آیین با طرح سوال ” کدام گزینه بهترین راهکار برای کاهش آسیب های ناشی از مراسم چهارشنبه سوری است؟ گزینه یک) تامین نقاط مشخص و امن برای مراسم. گزینه دو) برخورد قضایی با فروشندگان مواد محترقه. گزینه سه) افزایش آگاهی عمومی از خطرات. گزینه چهار) برگزاری محدود با رعایت نکات ایمنی، جویا شد.
پرسش این نظرسنجی در روزهای ۱۳ تا ۱۶ اسفندماه روی صفحه اینستاگرام، کانال تلگرام و سایت خبری رسانه های پرمخاطب استان قرار گرفت و تعداد ۱۰ هزار و ۶۸۶ نفر نظر خود را ثبت کردند. نتایج این نظرسنجی به حالت درصدی در ذیل آورده شده است.

 

 

در این نظر سنجی شرکت کنندگان ۳۷ درصد به گزینه اول « تامین نقاط مشخص و امن برای مراسم» ۱۷ درصد به گزینه دوم«برخورد قضایی با فروشندگان مواد محترقه» ۲۰ درصد به گزینه سوم «افزایش آگاهی عمومی از خطرات» و ۲۶ درصد به گزینه « برگزاری محدود با رعایت نکات ایمنی» رای دادند.
گفتنی است؛ چهارشنبه سوری، یک جشن‌ باستانی است که در غروب آخرین سه‌شنبه سال خورشیدی و پیش از فرارسیدن نوروز برگزار می‌شود و شامل رسوم مختلفی از آتش‌افروزی و آتش‌بازی تا خوردن آجیل مشکل‌گشا، دورهمی‌های خانوادگی، قاشق‌زنی و… می‌شود که برخی از این آداب‌ورسوم به فراموشی سپرده شده‌اند.

چهارشنبه سوری از پرشورترین رسوم مقدماتی نوروز در اقصی نقاط ایران است که آتش، مهم‌ترین عنصر آن به شمار می‌رود و نامش نیز از شعله‌های آتش گرفته شده است؛ هرچند که امروزه استفاده از مواد آتش‌زا و انفجاری، این جشن را به مراسمی پرمخاطره تبدیل کرده است که صدمات جسمی و حتی مرگ تعداد زیادی از شهروندان را در پی دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=37469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.