3
جانشین فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز در جلسه مجمع عالی بسیج ناحیه مطرح کرد؛

توجه به اقتصاد مقاومتی بهترین راه حل برای نجات اقتصادی کشور

  • کد خبر : 37526
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
توجه به اقتصاد مقاومتی بهترین راه حل برای نجات اقتصادی کشور
جانشین فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز گفت: در شرایط کنونی و با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، توجه به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی‌های داخلی، بهترین گزینه برای نجات اقتصادی کشور است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سرهنگ پاسدار تقی‌پور در جلسه مجمع عالی بسیج سپاه ناحیه امامت تبریز که با محوریت اقتصاد مقاومتی برگزار شد، با بیان مشکلات و موانع تولید در کشور، اظهار داشت: تمامی موانع و مشکلات تولید در کشور، توسط کارشناسان امر شناسایی شده است اما آنچه که ضروری است اینکه ما باید برای این موانع و مشکلات، راهکار ارائه دهیم چرا که صرف تکرار این موارد، مشکلی را حل نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه حمایت از کارگاه‌ها و بنگاه‌های کوچک اقتصادی توسط بسیج سازندگی سپاه انجام می شود، گفت: مجموعه سپاه همواره سعی کرده است که از لحاظ مالی، معنوی و حتی نیروی انسانی، به رونق تولید و اشتغال کمک کند.
وی گفت: اعطای تسهیلات کم بهره و مدت دار در حوزه اشتغال، حمایت از مشاغل خانگی، برگزاری کلاسها و دوره های آموزشی در حوزه‌های مختلف، حل مشکلات و موانع اداری و… از جمله مواردی است که بسیج سازندگی سپاه، در جهت حمایت از تولید و اشتغال، انجام می دهد.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز افزود: سعی کنیم که در جلسات و نشست‌ها، به ارائه راهکار و پیشنهادها در راستای بهبود وضعیت موجود، بپردازیم تا خروجی جلسات مثبت و منجر به حل مشکلات شود و گرنه صرف برگزاری یک جلسه بدون خروجی مثبت، اتلاف کردن زمان و منابع مالی است.

▪️از ظرفیت رسانه‌ها، در ترویج اهداف و عملکرد انقلاب، غافل شده‌ است

مسئول فضای مجازی و سایبری سپاه ناحیه امامت هم در ادامه این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های رسانه و فضای مجازی در گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر، بنا به دلایلی، از ظرفیت حوزه رسانه، فضای مجازی و تبلیغات در گسترش و ترویج اهداف و عملکردهای مثبت انقلاب، غافل شده‌ایم.
هادی‌نیا افزود: با استفاده از بستر فضای مجازی می‌توان بدون محدودیت و بدون صرف هزینه‌های کلان، در حوزه آموزش مشاغل قدم‌های مهمی برداشت و از این طریق، افراد متخصص و آگاه در مشاغل مختلف را تربیت کرد.
وی ایجاد فروشگاه‌های مجازی و اپلیکیشن‌های مخصوص ارائه محصولات تولیدی کارآفرینان و مشاغل خرد را از دیگر مزیت‌های فضای مجازی در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با ایجاد چنین بستری، می‌توان در تبلیغ و فروش محصولات کارآفرینان که اتفاقا در این بخش هم اکثرا با مشکل مواجه هستند، کمک شایانی کرد.
هادی نیا گفت: بسیجیان و فعالین حوزه فضای مجازی و سایبری سپاه ناحیه امامت، این آمادگی و توان را دارند که با ایجاد بستر فروش، تبلیغات و آموزش مجازی، در حوزه اقتصاد مقاومتی قدم بردارند.

▪️بازپرداخت اقساط تسهیلات قبل از رونق کسب و کار، معقول نیست

مشاور فرمانده سپاه امامت تبریز در امور رسانه و فضای مجازی هم در این جلسه با انتقاد از نوع ارائه تسهیلات به کارآفرینان و مشاغل خُرد گفت: متأسفانه این تسهیلات با درصد بالا و بدون تنفس به متقاضیان ارائه می شود که در اغلب موارد، کارآفرینان را با مشکل مواجه می‌کند.
روح الله عبدالعلی‌زاده افزود: وقتی تولیدکننده یا کسی که تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده است، بلافاصله و بدون اینکه کسب و کارش رونق بگیرد، شروع به بازپرداخت اقساط تسهیلات بکند، معقولانه نیست.
این فعال رسانه‌ای و سایبری، در ادامه با بیان اینکه حمایت‌ها و توجه خاصی از حوزه رسانه، انجام نمی‌شود گفت: رسانه می‌تواند به عنوان موتور محرک و به عنوان مطالبه‌گر خواسته‌ها، موانع و مشکلات کارآفرینان باشد که متأسفانه، بخش خصوصی از این ظرفیت غافل شده است.
وی گفت، وقتی هیچ ارتباط و همفکری بین رسانه‌ها و تولیدکنندگان نباشد، رسانه ها هم مجبور می‌شوند علیرغم میل باطنی، مسئول محور و سازمان‌محور باشند.
در ادامه، حاضرین در جلسه مسائل و مشکلات حوزه اقتصاد مقاومتی را بیان کردند که وجود بروکراسی‌های زیاد و بی‌مورد اداری، عدم حمایت معنوی از تولیدکنندگان و کارآفرینان در عمل، مشکل بیمه قالیبافان و مشاغل خانگی، تخصیص نا مناسب و ناعادلانه تسهیلات اشتغالزایی، عدم وجود برنامه های کلان و دقیق در حوزه اشتغال، غفلت از ظرفیت آموزش و پرورش در حوزه ترویج اقتصاد مقاومتی، توجه جدی به نقش بانوان در حوزه اشتغال، جلوگیری از خام‌فروشی محصولات و ایجاد کارگاه‌های تبدیلی برای اشتغالزایی بیشتر و… از جمله مهم‌ترین مسائل و مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=37526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.