7

رمز ارز‌ها؛ بزرگترین عامل تهدید صنعت برق کشور/ افزایش فروش ۱۲۰ مگاواتی برق در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر : 37674
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
رمز ارز‌ها؛ بزرگترین عامل تهدید صنعت برق کشور/ افزایش فروش ۱۲۰ مگاواتی برق در سال ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی از تولید رمز ارز به عنوان یک تهدید و آسیب جدی برای صنعت برق نام برد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، فرج‌نیا قبل از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: از سال ۱۳۹۸ تاکنون ۹۶۰۰ دستگاه تولید رمز ارز در استان کشف شده است که که از این جهت رتبه اول کشور را داریم.
وی با تاکید بر ضرورت تبیین آسیب‌های وارد شده به صنعت برق از قِبَل فعالیت‌های غیرقانونی استخراج رمزارزها از سوی رسانه‌ها، افزود: تاکنون ۴ پروانه بهره‌برداری برای تولید مرز ارز در استان صادر شده که دو مورد آن در شهرستان هریس، یک مورد در شهرستان ورزقان و یک مورد دیگر در منطقه آزاد ارس است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح افزایش تعرفه مصرف‌کنندگان پرمصرف از ابتدای بهمن‌ماه، خاطرنشان کرد: جامعه هدف این طرح، مشترکین پرمصرف هستند از سوی دیگر ۹۶ درصد مصرف کنندگان آذربایجان‌شرقی در تابستان و ۸۸ درصد در زمستان کم مصرف‌اند و شامل این تعرفه نخواهند شد.

▪️جشنواره مشترکین “برق‌من” برگزار می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه امکان مشاهده چگونگی اعمال تعرفه‌ها نیز در اپلیکیشن “برق من” وجود دارد، گفت: مشترکان می‌توانند علاوه بر مشاهده مبالغ مصرف دوره‌های گذشته، پله مصرف را هم می‌بینند.
وی اضافه کرد: استفاده از این اپلیکیشن باعث می‌شود مشترکین از وضعیت مصرف خود مطلع شوند و با کم کردن مصرف، هزینه‌های خود را کاهش دهند.
وی ادامه داد: طی روزهای آینده جشنواره‌ای برای مشترکین “برق من” برگزار و جوایز بسیار نفیسی به نصب کنندگان این اپلیکیشن داده می‌شود.
فرج‌نیا؛ یکی از مشکلات گریبانگیر صنعت برق کشور را سرقت کابل و تجهیزات برق برشمرد و گفت: تنها راه‌حل کاهش سرقت سیم‌های برق، تعویض آن با کابل‌های روکش‌دار است.

▪️پرداخت خسارت ۲.۲ میلیارد تومانی به مشترکان آسیب‌دیده از نوسانات برق

وی در ادامه سخنانش رشد شدید فروش برق را یکی از مزایای تحریم‌های حاکم بر حوزه برق اعلام کرد و اظهار داشت: ۱۲۰ مگاوات برق در سال ۱۴۰۰ در آذربایجان‌شرقی افزایش فروش داشتیم که ۴۰ مگاوات آن واگذار شده و ۸۰ مگاوات در مرحله واگذاری است.
وی ادامه داد: صنایع فولادی، سهم بالایی در افزایش رشد فروش برق در استان دارند که با توجه به محدودیت‌های آبی، لازم است این صنایع در شهرستان‌های دارای منابع آب کافی مانند میانه مستقر شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی با اشاره به پرداخت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارات ناشی از نوسانات برق به مشترکان استان در طول سال گذشته گفت: پیش‌بینی شده، سهم تولید برق دو بخش هسته‌ای و تجدیدپذیر در چهار سال آینده به ۲۰ هزار مگاوات برسد.
فرج‌نیا در خاتمه سخنانش اظهار داشت: هیچ محدودیتی در حوزه برق استان وجود ندارد. ولی براساس قانون، سرمایه‌گذارانی که به بیش از ۱۵ مگاوات برق نیاز داشته‌باشند بایستی برای خودشان پست تقویت احداث کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=37674

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.