12
۹۵ درصد توانم در این فیلم صرف مقابله با سنگ‌اندازی‌ها شد

“موقعیت مهدی”، برآیند عشقم به شهیدان باکری بود/ هیچ امیدی به سیستم فرهنگی کشور ندارم

  • کد خبر : 37703
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
“موقعیت مهدی”، برآیند عشقم به شهیدان باکری بود/ هیچ امیدی به سیستم فرهنگی کشور ندارم
کارگردان "موقعیت مهدی" گفت: این فیلم، برآیند محبت و عشق من به شهیدان باکری بود،‌ وگرنه هیچ عقل سلیمی در شرایط فعلی وارد این عرصه نمی‌شود.

تبریزمن – احمد حسن نژاد: مهدی حجازی‌فر، ظهر امروز در نشست رسانه‌ای عوامل فیلم “موقعیت مهدی” در هتل آزادی تبریز با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: کارکردن روی شخصیت‌های معاصر سخت است و اگر این فرد از یک عقبه قهرمانی برخوردار باشد، سخت تر خواهد بود. بنابراین کارگردان مجبور است یا حد وسط را بگیرد تا نظر همه تامین شود و همه راضی شوند و یا نگاه خودش را پیاده کند.
وی با بیان اینکه در “موقعیت مهدی” قبل از هر چیزی مرام و مسئولیت پذیری شهیدان باکری برایم مهم بود، افزود: در این فیلم می‌خواستم چیزهایی را نه به مردم، بلکه برای مسئولین گوشزد کنم.
کارگردان “موقعیت مهدی” با اشاره به اینکه به خاطر تامین هزینه‌های ساخت فیلم از بیت‌المال، خود را در قبال پول هزینه‌شده مسئول می‌دانستم، گفت: برای کاهش هرینه‌ها، از تحقیقاتی که در گذشته در رابطه با شهیدان باکری انجام گرفته بود، بهره بردیم.
وی ادامه داد: در محله جمع‌اوری اطلاعات، یک باکس دور ریز داشتیم که به جز صحنه‌های شهادت تقریبا مابقی بخش‌های موقعیت مهدی از دل محتوای ریخته شده در همین باکس بیرون آمد.
حجازی‌فر، بزرگترین شانس خود در ساخت فیلم “موقعیت مهدی” را همراهی خانواده شهیدان باکری برشمرد و خاطرنشان کرد: خانواده شهیدان باکری، موارد مشورتی زیادی دادند اما حتی یک مورد هم بر حذف و تغییر بخش‌های فیلم اصرار نکردند.
وی ادامه داد: همان طور که از اسم فیلم برمی‌آید، این فیلم راجع به فرمانده بودن و موقعیت‌هایی است که شهید مهدی باکری چیده است.
کارگردان موقعیت مهدی افزود: مطمئنم اگر شهید مهدی باکری، فرمانده نبود، صد درصد جنازه شهید حمید باکری را به پشت جبهه انتقال می‌داد.
وی با بیان اینکه در “موقعیت مهدی”، تنها ۵ درصد وقت و توانم صرف ساخت فیلم شد، گفت: ۹۵ درصد توان من صرف مقابله با سنگ‌اندازی‌ها، فهماندن افراد و تامین امکانات لازم برای ساخت فیلم گردید.
وی با اشاره به اینکه “موقعیت مهدی” پیرم کرد، گفت: هیچ امیدی به سیستم فرهنگی ندارم. تا وقتی که خودت در آن موقعیت قرار نگیری فشل بودن برای یک لحظه‌اش است.
حجازی‌فر اضافه کرد: اگر بخواهم بعد از این فیلمی در حوزه دفاع مقدس بسازم، با پول و سرمایه خودم می‌سازم و سعی می‌کنم انفجار و آتش‌سوزی در آن نباشد.
وی با بیان اینکه کسی “موقعیت مهدی” را برایم سفارش نداده بود، اظهار داشت: این کار، برآیند محبت و عشق من به شهیدان باکری بود،‌ وگرنه هیچ عقل سلیمی در شرایط فعلی وارد این عرصه نمی‌شود.
این کارگردان آذربایجانی با اشاره به هزینه ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت فیلم سینمایی و سریال “موقعیت مهدی”، گفت: یک ریال هم از درآمد این فیلم به جیب‌ عوامل آن نمی‌رود و بلکه همه درآمدهای ناشی از فروش فیلم به بیت‌المال برمی‌گردد.
حجازی‌فر در خاتمه سخنانش، در واکنش به بحث نامگذاری خیابانی در تبریز به نام وی گفت: اگر به جای اعضای شورای شهر بودم، اسامی تمام خیابان و کوچه‌ها را به نام معلمان فداکار مسمّا می‌کردم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=37703

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.