7
فروش آرد یارانه‌ای در بازار آزاد!

نرخ تورم در آذربایجان‌شرقی نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است

  • کد خبر : 37665
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
نرخ تورم در آذربایجان‌شرقی نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه نرخ تورم در استان نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است، گفت: بخشی از علت این رخداد، روانی است و اگر اقدامات مربوط به تنظیم بازار پیوست رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشد، اثر بسزایی در کنترل تورم خواهد داشت.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، عابدین خرّم در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان، اظهار کرد: سیاست تنظیم بازار یکی از کارهای ضروری بود که در دولت مردمی به اولویت تبدیل شد و تلاش‌ها و پیگیری‌های دستگاه‌های مسوول در این حوزه باعث ثبات در تأمین و توزیع کالا هستیم.

وی افزود: سپردن مسوولیت تأمین و توزیع محصولات غذایی به جهاد کشاورزی، اقدام درستی است؛ چراکه تعدد متغیرها، تصمیم‌گیری را سخت می‌کرد.

خرّم با اشاره به اینکه تنظیم بازار، تابع عرضه و تقاضاست و این دو بخش باید هماهنگ باشند، گفت: در سال‌های گذشته، بخش‌های تأمین و توزیع کالا هماهنگ نبودند و نگرانی شدیدی در خصوص کالاهای اساسی وجود داشت؛ اما امروز تلاش‌های کارشناسان جهاد باعث آرامش و طمأنینه در تامین و توزیع کالا شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ تورم در آذربایجان‌شرقی نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است، خاطرنشان کرد: بخشی از علت این رخداد، روانی است و اگر اقدامات مربوط به تنظیم بازار پیوست رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشد، اثر بسزایی در کنترل تورم خواهد داشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه مسوولان باید با حضور میدانی در عرصه، نتیجه تصمیمات و اقدامات خود را لمس کنند، بیان داشت: باید در بازرسی‌ها و نظارت‌های میدانی اهتمام بیشتری داشته باشیم و این بازرسی‌ها در سطح جامعه منعکس شود.

وی اضافه کرد: در بحث نان، کنترل از مبدأ تا نانوایی ضعیف است و شاهد فروش آرد یارانه‌ای در بازار آزاد و کاهش کیفیت نان هستیم؛ از این‌رو کنترل قیمت و کیفیت نان بسیار مهم است.

خرّم در خصوص عرضه میوه شب عید نیز گفت: در کوتاه‌مدت برنامه‌ریزی منسجمی شده تا آحاد مردم به میوه دسترسی داشته باشند؛ در میان‌مدت باید میادین عرضه میوه در قالب بازارچه‌های محلی احداث شده و این محل‌ها به طور مستمر رصد و پایش شوند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=37665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.