6

نگرش دو قطبی؛ اصلی‌ترین عامل عقب‌ماندگی شهرستان ورزقان/ بازنگری در طرح هادی ۳۲ روستای ورزقان/ تخصیص ۸۴ میلیارد برای تکمیل مجتمع آبرسانی ستارخان

  • کد خبر : 37636
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۴
نگرش دو قطبی؛ اصلی‌ترین عامل عقب‌ماندگی شهرستان ورزقان/ بازنگری در طرح هادی ۳۲ روستای ورزقان/ تخصیص ۸۴ میلیارد برای تکمیل مجتمع آبرسانی ستارخان
فرماندار ورزقان گفت: نگرش دو قطبی حاکم بر شهرستان، اصلی‌ترین عامل عقب‌ماندگی ورزقان است.

تبریزمن – احمد حسن نژاد: مهدی نعمتی در جمع خبرنگاران شهرستان، ارتقای سطح آگاهی جامعه و روشن‌ سازی افکار عمومی از طریق بیان حقایق و واقعیت‌ ها را مهم‌ ترین وظیفه اصحاب رسانه برشمرد و گفت: فعالین رسانه‌ ای بایستی افرادی آرمانگرا، واقع‌ گرا و امید آفرین برای مردم و جامعه باشند.

وی افزود: امروز با جنگ تمام عیار شناختی و ادراکی مواجه هستیم و دشمن با شیوه‌ های گوناگون و با استفاده از پیشرفته‌ ترین ابزار می‌ خواهد با تاثیرگذاری در افکار عمومی، مردم را نسبت به اهداف نظام و آرمان‌ های شهدا مایوس و بدبین سازد.

نعمتی با بیان اینکه در ۳ ماه اخیر خوشبختانه شاهد فضایی آرام در شهرستان بودیم، تاکید کرد: مادامی که نگرش تخریب‌ گرایانه بر شهرستان حاکم باشد، هیچ توسعه‌ ای در شهرستان اتفاق نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: توسعه و ارتقای منطقه ارتباط مستقیمی با نگرش نخبگان و نوع قلمفرسایی صاحبان قلم آن منطقه و شهر دارد. اصحاب رسانه می‌ توانند هم باعث پویایی و افزایش عاطفی جامعه و امید آفرینی شوند و هم می‌ توانند موجبات رخوت و رکود شوند.

فرماندار ورزقان در ادامه سخنانش با اشاره به بهره‌ برداری از ۳۰ پروژه با هزینه اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان در ایام‌ الله دهه فجر در شهرستان ورزقان، گفت: طی جلسه‌ ای که با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان داشتیم قول داده‌اند سال ۱۴۰۱، طرح هادی ۳۱ روستای شهرستان از محل اعتبارات بنیاد مسکن و یک روستای دیگر از محل خودیاری اهالی خود روستا بازنگری شود.

وی زیرسازی، بهسازی و آسفالت راه ۷ روستای شهرستان با اعتباری بالغ بر ۷.۵ میلیارد تومان را از دیگر توافقات انجام گرفته با مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی اعلام کرد و تصریح کرد: آسفالت‌ریزی معابر ۲۰ روستا از محل قیر رایگان و سنگفرش معابر دو روستای یاشیل و میلق و احداث دیوار سنگی اوخارا از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده برای سال آینده در حوزه عمران روستایی است.

نعمتی دایر نمودن اینترنت خانگی در ۸ روستا و راه‌اندازی ۲۴ سایت تلفن همراه (BTS) در سطح شهرستان را از دیگر اقدامات انجام گرفته در حوزه مخابرات در ماه‌های اخیر دانست.

وی با بیان اینکه شهرستان ورزقان بیشترین مشکلات را در حوزه تامین آب شرب دارد، خاطرنشان کرد: مجتمع آبرسانی به ۶۵ روستای شهرستان هم‌اکنون با ۱۵ درصد پیشرفت در حال اجراست و قرار است بالغ بر ۸۴ میلیارد تومان اعتبار از محل حوزه محرومیت‌زدایی برای تکمیل این مجتمع تخصیص یابد.

فرماندار ورزقان، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی را مستلزم تامین اعتبارات موردنیاز دانست و گفت: اگر ارتباطات توام با تعامل و همکاری باشد، قطعا نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود.

وی همچنین نگرش دو قطبی حاکم بر شهرستان را اصلی‌ترین عامل عقب‌ماندگی شهرستان ورزقان برشمرد.

نعمتی در خاتمه سخنانش از گشایش ردیف برای بهسازی آسفالت جاده ورزقان – خاروانا از گردنه گال تا سه‌راهی آستامال خبر داد و اظهار داشت: ۴۸ میلیارد تومان نیز برای اجرای رمپ و خروجی‌های قطعات اجرا شده بزرگراه خواجه- ورزقان تخصیص یافته است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=37636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.