6

منطقه آزاد ارس؛ سکوی صادرات و تعامل ایران با همسایگان

  • کد خبر : 37851
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: این منطقه اقتصادی ظرفیت‌ های خوبی برای صادرات و تعامل با کشورهای همسایه ایران دارد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محسن نریمان در گفت و گوی اختصاصی با ایران‌پرس گفت: با توجه به موقعیت راهبردی این منقطه اقتصادی، تراز تجاری ۱۱ ماه گذشته امسال (۱۴۰۰) به ۵۱۶ میلیون دلار رسیده است و این رقم در مقایسه با سال ۱۳۹۹، بیش از ۸۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در ۱۱ ماه گذشته صادرات کالا از این منطقه به رقم ۶۱۵ میلیون دلار و واردات نیز به عدد ۹۹ میلیون دلار رسیده است که ظرفیت خوب صادراتی منطقه آزاد ارس را به اثبات می‌رساند.

نریمان با بیان اینکه منطقه آزاد ارس به‌ سکوی صادرات تبدیل شده است، افزود: افق برنامه‌ ریزی شده برای این منطقه آزاد در سال‌های آتی، رسیدن به تراز تجاری یک میلیارد دلاری است.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس همچنین گفت: انواع خشکبار، انواع صیفی‌ جات، انواع محصولات گلخانه‌ ای، شمش فولادی و کالاهای دیگر از منطقه آزاد ارس به روسیه، عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، افغانستان، قرقیزستان، ترکیه، آلمان و دیگر کشورها صادر می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه اقلیم و جغرافیای منطقه آزاد ارس برای تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ ای مناسب است، افزود: بزرگترین گلخانه هیدروپونیک سقف شیشه‌ ای در منطقه آزاد ارس احداث شده که جز ۱۰ گلخانه برتر جهان است و محصولات آن به کشورهای مختلف صادر می‌ شود.

نریمان با بیان اینکه این منطقه نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری هم دارد، گفت، با توجه به جاذبه‌های طبیعی و توریستی منطقه ارس مانند رودخانه ارس، جنگل‌های قاراداغ، گونه‌های گیاهی و جانوری بکر و وجود کلیساهای متعدد، گردشگران این منطقه را برای دیدن انتخاب می‌کنند که گاهی تعداد گردشگران آن در سال از مرز ۱۰ میلیون نفر عبور می‌کند.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=37851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.