6
عضو هیات رییسه مجلس:

ایران در مذاکرات موضع ضعف ندارد/ مجلس به توافقی همچون «برجام» راضی نیست

  • کد خبر : 37894
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
ایران در مذاکرات موضع ضعف ندارد/ مجلس به توافقی همچون «برجام» راضی نیست
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد مجلس به توافقی مانند برجام راضی نیست و تیم مذاکره کننده هسته‌ای بر اساس عزت، حکمت و مصلحت کار را پیش می‌برد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، روح الله متفکر آزاد در گفت‌وگو با ایرنا درباره توقف مذاکرات هسته‌ای گفت: مجلس علاقمند است که مذاکرات در همه بخش‌های بر اساس قوانین بالا دستی پیش برو، باید در هر مرحله گزارش مربوطه در این باره به مجلس داده شود تا بتوان تصمیم گیری درستی انجام داد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درباره توافق خوب و توافق در درسترس که مطرح می‌شود، اظهار کرد: آنچه که مدنظر مجلس شورای اسلامی است بهره بردای حداکثری از مذاکرات به نفع مردم و کشور است. البته شرایط کشور نسبت به گذشته بهتر است و جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات در موضع ضعف نیست.

وی ادامه داد: توقع مجلس این است که با توجه به بهبود شرایط اقتصادی کشور، تیم مذاکره کننده ایران امتیاز حداکثری کسب کند.

متفکر آزاد درباره اینکه آیا تیم مذاکره کننده به توافقی مانند برجام تن خواهد داد یا خیر؟ گفت: قطعا به این موضوع راضی نیستیم. البته تیم مذاکره کننده ایران هم تمرکز جدی بر امور مربوط دارد و هم اینکه مذاکرات را بر اساس عزت، حکمت و مصلحت پیش می‌برد.

وی درباره نشست غیر علنی امروز که با حضور «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی برگزار شد نیز گفت: در این نشست ایشان درباره پیشرفت مذاکرات در بخش هسته‌ای گزارشی ارائه دادندو نمایندگان هم نظرات خود را در این باره مطرح کردند.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: رئیس مجلس شورا یاسلامی هم جمع بندی از سخنان رییس سازمان انرژی اتمی و نظرات نمایندگان را بیان کردند که امیدواریم به پیشبرد اهداف کشور در مذاکرات کمک کند.

متفکر آزاد درباره سفر اخیر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران خاطرنشان کرد: در همه حوزه‌های مربوط به پیشرفت هسته‌ای در کشور امروز در مجلس بحث شد و تحولات حوزه دیپلماسی هسته‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=37894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.