3

تغییر در لیست هفتمین جشنواره سراسری نمایش‌های خیابانی ارس

  • کد خبر : 38212
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
تغییر در لیست هفتمین جشنواره سراسری نمایش‌های خیابانی ارس
دبیر هنری هفتمین جشنواره سراسری نمایش‌های خیابانی، محیطی و فضای باز ارس، از تغییر یک نمایش در لیست منتخب این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، یعقوب صدیق جمالی با اعلام این خبر گفت: نظر به اینکه نمایش “منم آرش” به کارگردانی آقای حسین رفعتی از رشت به همایش ملی خیابانی تئاتر ایران راه یافته است، نمایش فوق از لیست آثار منتخب حذف شد.

صدیق جمالی با اشاره به اینکه یکی از پیش شرط های مهم جشنواره تئاتر خیابانی ارس عدم شرکت گروه ها در جشنواره یا همایش های ملی می باشد افزود: از اینرو با توجه به حضور این نمایش در همایش ملی خیابان تئاتر ایران، این نمایش از لیست آثار منتخب حذف و نمایش “ عروسی عمونوروز و ننه سرما “ از شهرستان بروجرد استان لرستان ، جایگزین شد.

گفتنی است مهدی صالحیار، علی فتوحی و میرمیلاد مهدی زاده داوری آثار ارسالی به هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس را عهده دار بودند.

این جشنواره در دو بخش آزاد و آئینی سنتی برگزار می شود و بر اساس فراخوان مقرر بود از میان آثار ارسالی به دبیرخانه، هیئت داوران در بخش آزاد (رقابتی) ۸ نمایش و در بخش آیینی سنتی ۶ نمایش را انتخاب نمایند که با توجه به استقبال از این جشنواره در بخش آزاد ۱۰ نمایش انتخاب شد.

آثار مش کاظم حلبی، جولا، مرکز خطر، دفک، یک موجود عجیب، کورپو، بغض تو جرم من است، بیسکوئید، مبارک و غول برفی و عروسی عمونوروز و ننه سرما، ۱۰ اثر انتخابی در بخش آزاد جشنواره تئاتر خیابانی ارس می باشند.

تولکی سنی، خیدیر بایرامیندا، غولیبانی، آذربایجان آئین لری، یایلیق و داش آشی نیز ۶ اثر انتخابی توسط هیات داوران در بخش آئینی سنتی این جشنواره می باشد.
هفتمین جشنواره ی سراسری نمایش های خیابانی، محیطی و فضای باز منطقه آزاد ارس همزمان با روز جهانی تئاتر( هفتم فروردین ماه ۱۴۰۱ ) بمدت سه روز برگزار خواهد شد و اختتامیه این جشنواره دهم فروردین ماه خواهد بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=38212

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.