6

جلوگیری از خروج سالانه ۲۸۰۰ دلار ارز با تولید داخلی مزالازین/ واکسیناسیون ۹۰درصد کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله/ وجود ۸۵ نقطه کور در تبریز

  • کد خبر : 38155
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۰۶
جلوگیری از خروج سالانه ۲۸۰۰ دلار ارز با تولید داخلی مزالازین/ واکسیناسیون ۹۰درصد کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله/ وجود ۸۵ نقطه کور در تبریز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با تولید داروی مزالازین، علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور، سالانه از خروج ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار ارز جلوگیری می‌شود.

تبریزمن – احمد حسن نژاد: دکتر بهمن نقی‌پور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اعلام اینکه خوشبختانه از قله پیک ششم عبور کرده‌ایم، اظهار داشت: در حال حاضر در مسیر کاهش بیماران سرپایی و بستری هستیم و پیش‌بینی می‌شود هفته‌ آینده مرگ ومیر ناشی از کرونا کاهش محسوسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تا روز گذشته، ۴۲۲ بیمار کرونایی بستری در سطح استان داشتیم و امروز از ۳۹۳ بیمار بستری، ۴۵ نفر بدحال بودند، افزود: در کل ۱۶۶ نفر در بخش مراقب‌های ویژه‌ در سطح استان بستری هستند.

وی ادامه داد: روز گذشته متاسفانه ۷ نفر فوتی کرونایی داشتیم و امروز این آمار ۹ نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به موفقیت‌های استان در حوزه واکسیناسیون، گفت: در تزریق دز اول با ۹۴ درصد جمعیت مشمول بالای ۱۷ سال رتبه چهارم، در دز دوم با ۸۵ درصد رتبه سوم و در دز سوم با ۴۱ درصد رتبه اول کشوری را دارا هستیم.

وی همچنین اضافه کرد: ۹۰ درصد کودکان سنین ۱۲ تا ۱۷ سال و ۳۴.۵ درصد کودکان ۵ تا ۱۲ سال استان واکسینه شده‌اند.

نقی‌پور در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه پیش از این ماده اولیه داروی مزالازین که در کاهش عوارض ناشی از التهابات روده بزرگ کاربرد دارد از چند کشور جهان از جمله چین و هند وارد کشور می‌شد، گفت: پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای نخستین بار در خاورمیانه این ماده را تولید کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با تولید این دارو، علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور، سالانه از خروج ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار ارز جلوگیری می‌شود.

وی از وجود ۸۵ نقطه کور در تبریز خبر داد و اظهار داشت: بدلیل نبود امکان برقراری اینترنت، نسخه‌نویسی الکترونیکی در این مناطق، دچار مشکلات عدیده می‌شود.
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز، رسیدگی به مسئله زیرمیزی پزشکان را در حیطه اختیارات سازمان نظام پزشکی دانست و گفت: اخیرا در جلسه کمیسیونی که با حضور تعدادی از نهادها در این خصوص برگزار شد بر ورود جدی نهادهای مربوطه و برخورد قاطع با پدیده غیرقانونی زیرمیزی تاکید شد.

نقی‌پور در خاتمه سخنانش با اشاره به آغاز انتقال بیمارستان کودکان تبریز به بیمارستان مردانی‌آذر، گفت: تاکنون ۵ بخش بیمارستان کودکان به بیمارستان جدیدالاحداث مردانی آذر انتقال یافته و بخش‌های باقی‌مانده نیز به مرور منتقل می‌شوند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=38155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.