7
مدیرعامل سازمان عمران و توسعه عون‌بن علی شهرداری تبریز مطرح کرد:

ضرورت تخصیص اعتبارات دولتی برای تکمیل زیرساخت‌ها در عینالی/ توقف توسعه درختکاری در عینالی به خاطر کمبود آب

  • کد خبر : 38209
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
ضرورت تخصیص اعتبارات دولتی برای تکمیل زیرساخت‌ها در عینالی/ توقف توسعه درختکاری در عینالی به خاطر کمبود آب
مدیرعامل سازمان عمران و توسعه عون‌بن‌علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز گفت: تفرجگاه عینالی برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌های موردنیاز خود، نیازمند توجه ویژه در بحث بودجه و تخصیص اعتبارات دولتی است.

تبریزمن – احمد حسن نژاد: بابک دانش‌پناه در نشست خبری خود که در حاشیه بازید خبرنگاران از مجموعه سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز انجام گرفت با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: این سازمان ۱۵ سال قبل تاسیس شده و بهره‌برداری حدود ۸ هزار هکتار از اراضی ملی واقع در حاشیه شمالی اتوبان پاسداران از جاده قدیمی پایان تا جاده آناخاتون تا عمق دامنه‌های دند با این سازمان است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰۰ هکتار فضای سبز در مجموعه عینالی ایجاد شده، افزود: در کل ۲۷۸ هزار اصله درخت در این مجموعه غرس شده که ۹۸ هزار اصله آن از گونه سوزنی برگ و ۱۸۰ هزار اصله دیگر از گونه درختان پهن‌برگ است.

دانش‌پناه با اشاره به اینکه آب موردنیاز فضای سبز سازمان از چندین چاه واقع در چای‌کنار تامین می‌شود، گفت: اصلی‌ترین مشکل این سازمان، تامین آب موردنیاز برای توسعه و حفاظت از جنگل‌کاری موجود است و بخاطر همین، فعلا سازمان برنامه‌ای برای توسعه درختکاری ندارد.

وی اولویت نخست سازمان را توسعه و نگهداری تفرجگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: هدف از بازدید امروز، معرفی تفرجگاه عینالی به شهروندان تبریزی، هم‌استانی‌ها، هموطنان و حتی خارجی‌ها و نیز کمک گرفتن از توان رسانه‌ها برای تامین اعتبارات موردنیاز برای ایجاد زیرساخت‌‌ها و امکانات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و ایمن‌سازی دو مسیر ۳.۳ پارک ربع رشیدی و ۶ کیلومتری پارک پیوند است.

مدیرعامل سازمان عمران و توسعه عون بن علی و پارک طبیعت شهرداری، مجموع اعتبارات سازمان در سالجاری را ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بودجه تخصیصی سازمان برای ۱۴۰۱ به ۵۱ میلیارد افزایش یافته است و علاوه بر این تلاش می‌کنیم ۱۰ میلیارد تومان دیگر از منابع دولتی جذب کنیم.

وی با بیان اینکه تفرجگاه عینالی برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌های موردنیاز خود، نیازمند توجه ویژه در بحث بودجه و تخصیص اعتبارات دولتی است، تصریح کرد: طی مکاتباتی انجام گرفته با نمایندگان مجلس و مدیران استانی، پیشنهاد تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و تکمیل پروژه‌های این سازمان در سفر آتی رییس جمهوری به تبریز آماده شده ایت.

دانش‌پناه با اشاره به استقبال شبانه‌روزی شهروندان و مسافران از این مجموعه تاکید کرد: با توجه به اماکن و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری موجود در این مجموعه، معرفی و شناساندن این بخش‌ها موجب جذب بیشتر مسافران و گردشگران خواهد شد.

وی از کاشت بیش از ۱۳۰ هزار گلدان گل عمدتا از نوع بنفشه در مجموعه عینالی در آستانه ایام عید نوروز خبر داد و گفت: علیرغم توقف توسعه درختکاری در عینالی به خاطر کمبود آب، همزمان با روز درختکاری حدود ۳۰ اصله نهال نیز به صورت نمادین در این مجموعه کاشته شد.

مدیرعامل سازمان عمران و توسعه عون‌بن‌علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز ادامه داد: در این مجموعه سه سالن گلخانه به مساحت حدود ۱۵۰۰ مترمربع با ظرفیت اسمی تولید ۱۲۰ هزار بوته گل وجود دارد که امسال ۱۲۵ هزار گلدان گل در ۱۵ گونه تولید شده و در فضای سبز مجموعه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی همچنین با اشاره به احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مجموعه عینالی تبریز، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است ۶۴ واحد بوم‌گردی در این مجوعه احداث شود که در حال حاضر احداث ۱۴ اقامتگاه عملیاتی می‌شود.

دانش‌پناه در خاتمه سخنانش، نبود زیرساخت‌های مختلف مانند آب، برق، گاز و فاضلاب را از عمده مشکلات اقامتگاه‌های بوم‌گردی این مجموعه اعلام کرد و افزود: برای جذب مسافران و گردشگران به این واحدها، لازم است این زیرساخت ها با همکاری مدیران ارشد استانی و دستگاه‌های خدماتی در این مجموعه ایجاد شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=38209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.