2

لزوم فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از ویلاسازی و ساختمان‌سازی در اراضی مستعد کشاورزی

  • کد خبر : 38173
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
لزوم فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از ویلاسازی و ساختمان‌سازی در اراضی مستعد کشاورزی
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از ویلاسازی و ساختمان‌سازی در اراضی مستعد کشاورزی تاکید نمود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، اکبر فتحی که در پنجمین جلسه عمومی شورای اسلامی استان حضور یافته بود، در جریان مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستانهای استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه موضوعات مطروحه در این جلسه، بیشتر مربوط به تغییر کاربری اراضی، نهاده‌‌های دامی، نحوه توزیع کود، کانال‌های آبیاری و توزیع تراکتور بود، از اعضای شورای استان خواست به عنوان رسانه عمل کرده و مسائل مطرح شده در این جلسه را به گوش کشاورزان نیز برسانند.

وی ادامه داد: هدف ما در بخش کشاورزی استان توجه به توسعه پایدار است چرا که نمی‌شود همه خواسته‌های کشاورزان را عملی کرد، در مواقعی خواسته کشاورزان مغایر با اصول توسعه پایدار و پدافند غیرعامل است. بر همین اساس بعضی تصمیم‌گیری‌ها طبیعی است که برخلاف نظرات و خواست کشاورزان باشد. لذا همه ما باید حقوق‌مان را بدانیم و تکالیف‌مان را درست انجام دهیم.

رییس جهادکشاورزی استان تاکید کرد: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی مستعد کشت و جلوگیری از ویلاسازی و ساختمان‌سازی در این اراضی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود. در این موضوع باید از فرهنگ‌های گذشته فاصله بگیریم و واقعیت‌های جامعه را مدنظر قرار دهیم چرا که اگر دلمان به حال نسل‌های آینده می‌سوزد باید به فکر امنیت غذایی آنها نیز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از جاده بین مزارع فقط برای اراضی آبی است و برای دیم شامل نمی‌شود. در این ارتباط نیز می‌توانیم تفاهم‌نامه‌ای را با شورای استان منعقد کرده و همکاری در این زمینه داشته باشیم.

فتحی به رفع تداخلات اراضی در استان هم اشاره کرد و گفت: از ۲۰۱۱ زمین ۱۲۴۰ قطعه دارای تداخل شناسایی شدند و هدف غایی این طرح نیز صدور سند است که به کشاورزان اقتدار می‌بخشد از اعضای شورا نیز انتظار داریم تا کشاورزان شهرستان خود را برای استقبال از این طرح و تهیه سند ترغیب کنند.

وی افزود: در خصوص توزیع کود ما به استفاده درست و اصولی تاکید داریم و کشاورزان باید در استفاده از کود توجه کنند که ترکیبی از کودهای ازت، اوره، فسفات و ریزمغذی‌ها به کار ببرند تا عملکردشان افزایش یابد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=38173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.