6

پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی؛ پارک پیشرو کشور/ تجلیل از ۲۵ فناور برتر استان

  • کد خبر : 38151
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۵۱
پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی؛ پارک پیشرو کشور/ تجلیل از ۲۵ فناور برتر استان
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت 49 پارک علم وفناوری در کشور، پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی را پارک پیشرو و برتر در کشور دانست که برنامه‌های متنوع ملی را دستور کار خود قرار داده است.

تبریزمن – احمد حسن نژاد: علی خیرالدین در ارتباط ویدئو کنفرانسی با دومین آیین تجلیل از فناوران برتر آذربایجان‌شرقی، ایجاد دفتر تعاملات علم و فناوری ایران در شهرک همکاری‌های شانگهای چین که توسط پارک علم وفناوری آذربایجان‌شرقی در حال راه‌اندازی است را بستر مناسبی برای توسعه تعاملات بین‌الملل شرکت های دانش‌بنیان کشور عنوان کرد.

وی با تقدیر از ابتکار پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی در زمینه برگزاری مراسم جداگانه برای تجلیل از فناوران برتر استان گفت: از سال آینده این برنامه در سطح ملی و در تمامی استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

خیرالدین، با اشاره به فعالیت واحدهای فناور و دانش‌بنیان در ۲۲۴ مرکز رشد کشور افزود: ۶۵ هزار شغل مستقیم توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده است.

▪️فعالیت ۲۰۸ شرکت دانش‌بنیان در آذربایجان‌شرقی

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: از جمله اقدامات موثر دولت سیزدهم در حوزه فناوری، ایجاد معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم است که یک گام بزرگ در جهت رشد مراکز علم و فناوری کشور خواهد بود.
عبدالرضا واعظی به روند رو به رشد تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۲۰۸ شرکت دانش‌بنیان در استان فعال است که آذربایجان‌شرقی در این زمینه رتبه پنجم کشوری را دارد.
وی اضافه کرد: تعداد شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان به ۴۱۶ شرکت رسیده که برای ۳۹۲۶ نفر شغل ایجاد کرده است.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با تشریح رشد گردش مالی، فروش مستقیم و صادرات این شرکت‌ها علیرغم فضای کرونایی کشور افزود: با وجود مضیقه‌های بودجه‌ای، میزان حمایت مستقیم مالی از واحدهای فناور امسال با افزایش ۲۶ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بود.
وی توسعه مراکز رشد و نوآوری وابسته به پارک به ۲۰ مرکز را از موفقیت‌های امسال پارک علم و فناوری استان بیان و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم همه مردم استان به خدمات پارک دسترسی داشته باشند.
واعظی با اشاره به برنامه‌های سال آینده پارک، ایجاد دفتر تعاملات علم و فناوری در شانگهای چین، واگذاری اراضی به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای تولید محصول، اجرای طرح‌های ملی فرصت فناورانه و مهر فناوری، ایجاد خانه خلاق و نوآوری تبریز، گسترش همکاری‌های بین‌المللی با کشورهای همسایه، ایجاد دو ناحیه نوآوری در تبریز، طراحی و ساخت اولین خودروی دانش‌بنیان کشور و راه‌اندازی مرکز نوآوری هوش مصنوعی را از مهم‌ترین این برنامه‌ها برشمرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و مدیرکل ارتباطات و فناوری استان هم در این مراسم به تشریح فعالیت‌ها و حمایت‌های این دو مجموعه در حمایت از طرح‌های فناورانه و نوآورانه پرداختند.

▪️انتخاب ۲۵ فناور برتر از میان ۱۲۰ درخواست

معاون پارک و علم فناوری آذربایجان‌شرقی نیز در آیین تجلیل از فناوران برتر استان، گفت: ۲۵ فناور از میان ۱۲۰ درخواست که توسط کمیته علمی و فناوری داوری شد، برگزیده شدند.
رضا دامادی با اشاره به اینکه جوایزی از طرف پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی به رسم یادبود و تقدیر از زحمات این تلاشگران و طلایه داران حوزه فناوری، اهدا می‌شود، گفت: دو جایزه به شرکت‌های دانش‌بنیان برگزیده حوزه تولید و نوپا تعلق دارد و جوایز دیگر به شرکت فناورانی که با عنوان بیشترین رقم صادرات، بیشترین رقم فروش داخلی، بیشترین رقم قرارداد انتقال فناوری به صنایع بزرگ، خط تولید نیمه صنعتی و صنعتی، بیشترین صرفه‌جویی ارز و بیشترین تجاری سازی محصول اهدا می شود، همچنین برای فناور فعال در حوزه صنایع خلاق، یک مدیر و کارشناس برتر مراکز رشد وابسته به پارک علم و فناوری نیز جوایزی تعلق می گیرد.
وی ادامه داد: در حاضر ۲۰ مرکز رشد از جمله ارس، مراغه، میانه، شبستر و… و ۴ مرکز دانشگاهی در سراسر استان از جمله دانشگاه شهیدمدنی، دانشگاه آزاد، دانشگاه سهند و… تحت پوشش پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی هستند.
در این مراسم همچنین تفاهم‌نامه راه‌اندازی مراکز رشد و نوآوری دانشگاه‌های آزاد اسلامی آذرشهر و شبستر به امضای رئیس پارک علم و فناوری استان و روسای این دو واحد دانشگاهی رسید.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=38151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.