4

المان‌های نصب شده در پارک طروات و زندگی نیمکت نیستند/ المان‌هایی با سازه‌های فلزی جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی

  • کد خبر : 38405
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
المان‌های نصب شده در پارک طروات و زندگی نیمکت نیستند/ المان‌هایی با سازه‌های فلزی جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی
مدیر امور شهرسازی و روستایی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: المان های موجود در پارک طراوت و زندگی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و قابلیت استفاده به عنوان نیمکت را ندارند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، اکبر آذرنژاد در خصوص این المان‌ها گفت: در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی و آشنایی با تاریخ ادبیات ملی ایران و آذربایجان و مفاخر ایران و بنابر نیاز سنجی فرهنگی این مدیریت نسبت به ایجاد ایستگاه مطالعه در پارک طراوت و زندگی اقدام نمود که در همین راستا سه المان توصیفی و رئال کتاب و کتابخوانی با عنوان های شعر سهراب سپهری – استاد شهریار و تاریخ مشروطه سردار ملی در محوطه پارک طراوت با هدف ایجاد ایستگاه مطالعه طراحی شده است.
مدیر امور شهرسازی و روستایی منطقه آزاد ارس اضافه کرد: یکی از کارهایی که عمدتاً در کشورهای توسعه یافته در این زمینه صورت می‌گیرد استفاده از ظرفیت‌های فضای شهری برای توسعه کتابخوانی بجای استفاده از بنرهای خشک و بی روح که حاوی پیام های اخلاقی است تا با اجرای این المان ها و طرح های مختلف به میزان کتابخوانی در کشورشان بیفزایند.موضوعی که کمتر در فضای شهرهای ایران دیده می شود.

وی ضمن اظهار گلایه از شایعاتی که برخی افراد از روی ناآگاهی و عنادورزی منتشر نموده اند افزود: این المان ها بر روی سکوهایی نصب می شوند که در کنار آنها باکس های کتابخوانی ایجاد می شود که بخاطر عملیات عمرانی در این پارک و جهت جلوگیری از آسیب المان ها، موقتا در قسمت جلویی پارک جانمایی شده بودند تا پس از تکمیل سکوها به محل اصلی انتقال داده شوند. این در حالی است که این المان ها قابلیت نیکمت و نشستن را ندارد و شایعات منتشر شده بی پایه و اساس است.
آذرنژاد در ادامه یادآور شد: با توجه به برودت هوا در اواخر اسفندماه و روزهای اولین نوروز امکان تکمیل سکوها و المانها میسر نبود و مقرر است پس از تعطیلات نوروزی با هدف ارتقاع سرانه مطالعه و ایجاد کاربری فرهنگی در پارک مذکور نسبت به جانمایی نهایی اقدام شود.

وی در پایان یادآرو شد: هدف از این پروژه ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه ای کهن و ریشه دار است که آشنایی با ادبیات ملی و میهنی و بومی جزو پایه های اساسی ارتقا و آگاهی افراد این جامعه می باشد بنابراین در این پروژه با اضافه کردن سبکی خلاقانه برای کتاب با الگویی مدرنیته و ترکیب سبک رئال برای کتاب ها، سعی بر این شده حس کنجکاوی و جست و جو در مخاطبان بوجود آید.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=38405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.