5
داداش زاده تاکید کرد؛

ضرورت نگاه ویژه دولت به توسعه فضاهای آموزشی ارس متوازن با توسعه اقتصادی آن

  • کد خبر : 38411
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
ضرورت نگاه ویژه دولت به توسعه فضاهای آموزشی ارس متوازن با توسعه اقتصادی آن
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس و قائم مقام شورای آموزش و پرورش این منطقه گفت: در منشور توسعه این سازمان توجه ویژه‌ای به موضوع نیروی انسانی ماهر و خلاق شده است.

 

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، یوسف داداش‌زاده در شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در منشور توسعه ارس گفت: آموزش یکی از استراتژی های برتر منطقه آزاد ارس است و در این منشور تاکید ویژه ای بر نیروی انسانی ماهر و خلاق شده است.

 داداش‌زاده حضور معاون وزیر را در چهارمین روز سال در ارس، نویدبخش تحولات بزرگ در این حوزه در ارس دانست و گفت: در سالی که با نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی مزین شده است، آموزش به عنوان  رکن و اساس هر سه محور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت احیای شورای آموزش و پرورش مناطق آزاد کشور گفت: طی سال‌های گذشته در راستای اجرای تفاهم نامه فی مابین دبیرخانه شورایعالی و وزارت آموزش و پرورش، جلسات این شورا برگزار می‌شد که ماحصل آن در ارس احداث ۲ مدرسه ارس و شریعتی و مشارکت در ساخت هنرستان بنت‌الهدی و مساعدت سه میلیارد تومانی در احداث مدرسه باهنر هادیشهر بود که متاسفانه بدلیل اینکه پروسه صدور مجوز قانونی آن صادر نشده بود، باعث ابطال تفاهمنامه شد.

داداش‌زاده با اشاره به منفصل بودن محدوده منطقه آزاد ارس افزود: انجام هرگونه اقدامی در حوزه آموزش و پرورش در این سه محدوده منفصل نیازمند هماهنگی با آموزش و پرورش مختص ان ناحیه است که این با اصل ماده ۶۵ قوانین مناطق آزاد در تضاد کامل است و به جهت لزوم اجرای این ماده و مدیریت یکپارچه، انتصاب مدیر مستقل آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس ضروری است.

استفاده از ظرفیت های مازاد بر نیاز آموزشی موجود در منطقه در راستای نوسازی و بهسازی مدارس محدوده منطقه از دیگر مواردی بود که معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در این نشست بر بررسی مجدد و تصمیم گیری در خصوص آن تاکید داشت.

لازم به توضیح است؛ معاون وزیر آموزش و پرورش کشور و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارت در راستای توافق اولیه این وزارتخانه با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور به جهت توسعه زیرساخت های کمی و کیفی آموزش و پرورش در مناطق آزاد و بررسی میدانی مسائل و مشکلات در مناطق آزاد و احصا مشکلات در سومین سفر خود به مناطق آزاد کشور، دیروز وارد منطقه آزاد ارس شد.

وی ضمن حضور در منطقه آزاد ارس در شورای آموزش این منطقه مشارکت کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=38411

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.