5

برگزیدگان هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس معرفی شدند

  • کد خبر : 38459
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
برگزیدگان هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس معرفی شدند
هیات داوران هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، برگزیده‌های این جشنواره در دو بخش آزاد و آئینی سنتی را معرفی کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس امروز چهارشنبه دهم فروردین ماه با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس، استاندار آذربایجان شرقی، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی مسوولان استانی و شهرستان و هنرمندان در سالن حکیم نباتی ارس برگزار شد.

هیات داوران این جشنواره متشکل از فرهاد قائمیان، وحید لک و فرزاد تقی لر بودند که داوری هر دو بخش آزاد و آیینی و سنتی را برعهده داشتند.
در بخش آزاد در بخش موسیقی، امیرعلی مردانی و سجاد صفدری برای موسیقی نمایش دفک لوح تقدیر و جایزه نقدی را از آن خود کردند.
در بخش طراحی فضا صحنه و لباس لوح تقدیر و جایزه نقدی به فرزاد صفدری و سکینه صادقی طراحان نمایش دفک رسید.

در بازیگری نقش زن،رتبه اول نقش زن شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به سعیده پاوه برای نمایش مرکز خطر، رتبه دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به فروزان حسینی برای نمایش جولا و رتبه سوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به سکینه صادقی برای نمایش دفک رسید. همچنین هیات داوران آریانا عفت طلب را برای باز یدر نمایش مبارک و غول برفی بعنوان شایسته تقدیر انتخاب کردند.

در بازیگری نقش مرد نیز،رتبه اول نقش مرد شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به رضا بهشتی جهت بازی در نمایش مض کاظم حلبی، رتبه دوم سیدسروش پیمبری برای باز یدر نمایش بغض تو جرم من است و رتبه سوم به حسین نادری برای باز یدر نمایش مرکز خطر رسید و کیوان پورمحمدتقی برای بازی در نمایش مش کاظم حلبی بعنوان شایسته تقدیر انتخاب شد.
در بخش خردسالان نیز رامش صفدری برای بازی در نمایش دلقک، رادین بهشتی و پارمین پورمحمدتقی برای نمایش مش کاظم حلبی بعنوان بازیگران خردسال شایسته تقدیر انتخاب و معرفی شدند.

در بخش طراح و ایده‌پرداز بابک قیصری طراح و ایده گرداز نمایش کورپو رتبه اول و تندیس این جشنواره را از آن خود کرد. همچنین بهاره زاهددوست طراح و ایده پرداز نمایش مرکز خطر و سیدسروش پیمبری برای طراحی و ایده پردازی نمایش بغض تو جرم من است به عنوان نفرات دوم و سوم شناخته شدند.

هیات داوران همچنین معین جعفری را برای طراحی و ایده پردازی نمایش بیسکوئید بعنوان نفر شایسته تقدیر معرفی کرد.
در بخش کارگردانی نیز بر اساس آراء هیات داوران، تندیس این جشنواره به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به بهاره زاهد دوست و سعید پاوه برای کارگردانی نمایش مرکز خطر رسید. همچنین فرزاد صفدری برای کارگردانی نمایش دفک و معین جعفری برای کارگردانی نمایش بیسکوئید رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.
سهند قیصری برای کارگردانی نمایش کورپو نیز بعنوان نفر شایسته تقدیر کارگردانی انتخاب و معرفی شد.
در بخش آئین سنتی نیز در بخش موسیقی لوح تقدیر و جایزه نقدی به علی صمدی، علیرضا کریمپور و بهمن پاداش اصل، گروه موسیقی نمایش داش آشی رسید.
در بخش طراحی فضا صحنه و لباس نیز جواد ندیمی برای نمایش یایلیق لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش را گرفت.
لوح تقدیر و جایزه نقدی هماهنگی گروهی نیز به موسی احمدی مرند برای نمایش خیدیر بایرامیندا رسید.
همچنین لوح تقدیر و جایزه نقدی بازیگری زن به سمیه صفرزاده، پگاه عراقی، فاطمه اقبالی، پروین میر ابراهیم زاده و آیناز رجبی کندلجی نمایش داش آشی رسید.
غلامرضا رزاقی نیز برای بازی در نمایش تولکی سنی لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش بازیگری مرد را گرفت.
لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش طراحی و ایده پردازی نیز به اکبر ذابح برای نمایش آذربایجان آئین لری تعلق گرفت.
همچنین تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش کارگردانی آئینی سنتی به مصطفی آذری برای نمایش داش آشی رسید.
گفتنی است هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس در دو بخش آزاد و آئینی سنتی از هفتم تا دهم فروردین ماه در منطقه آزاد ارس برگزار شد و از میان ۱۱۰ اثر ارسالی از ۲۱ استان کشور به دبیرخانه، هیئت داوران در بخش آزاد (رقابتی) ۱۰ نمایش و در بخش آیینی سنتی ۶ نمایش را انتخاب کردند.
آثار مش کاظم حلبی، جولا،مرکز خطر، دفک، یک موجود عجیب، کورپو، بغض تو جرم من است، بیسکوئید، مبارک و غول برفی و عروسی عمونوروز و ننه سرما، ۱۰ اثر انتخابی در بخش آزاد جشنواره تئاتر خیابانی ارس بود.
تولکی سنی، خیدیر بایرامیندا، غولیبانی، آذربایجان آئین لری، یایلیق و داش آشی نیز ۶ اثر انتخابی توسط هیات داوران در بخش آئینی سنتی این جشنواره بود.

مهدی صالحیار، علی فتوحی و میرمیلاد مهدی زاده داوری آثار ارسالی به هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس را عهده دار بودند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=38459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.