7
فرماندار تبریز:

تبدیل سازمان کشتارگاه صنعتی تبریز به شرکت برای سرعت خدمات‌رسانی بیشتر به مردم لازم است

  • کد خبر : 38456
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
تبدیل سازمان کشتارگاه صنعتی تبریز به شرکت برای سرعت خدمات‌رسانی بیشتر به مردم لازم است
فرماندار تبریز با تاکید بر تعیین تکلیف و تبدیل سازمان کشتارگاه صنعتی به شرکت برای بالندگی هرچه بیشتر در این مجموعه، گفت: برای بالا بردن سرعت خدمات دهی گشتارگاه به مردم باید این اقدام در حداقل زمان به اتمام برسد تا موانع پیش رو حل و فصل شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، علی جعفری‌آذر در بازدید از سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز اظهار داشت: کشتارگاه صنعتی تبریز در سال‌های گذشته نقش بسزایی در تامین گوشت قرمز شهر تبریز و شهرهای اقماری داشته است و در خصوص تامین گوشت سالم و با کیفیت در بین کشتارگاه‌های کشور کم نظیر است.
وی خاطر نشان کرد: مجموعه کشتارگاه شهرداری تبریز در چند سال گذشته از لحاظ کمی و کیفی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و با شناخت چندین ساله که از مدیریت این مجموعه دارم امیدوارم اقدامات و ابتکارات وی منشا خیر و برکت در حوزه گوشت قرمز باشد.
فرماندار تبریز از طرح شناسنامه‌دار کردن گوشت‌های استحصالی به عنوان افتخاری برای شهر تبریز یاد کرد و افزود: این طرح سازنده نیز به همراه دیگر طرح‌های ابتکاری این مجموعه به عنوان اولین‌های شهر تبریز باید ثبت شده و در دیگر نقاط کشور اجرا شود.

▪️کشتارگاه طیور در کشتارگاه صنعتی تبریز ایجاد شود

جعفری آذر تاکید کرد: با ظرفیتی که در کشتارگاه تبریز مشاهده کردیم امید آن می‌رود به زودی کشتارگاه طیور در این مجموعه راه‌اندازی شود تا شهر تبریز در خصوص تهیه مرغ نیز شاهد تحولی شگرف شود.
وی گفت: با توجه به حساسیت ویژه خدمات کشتارگاهی نقش سازمان کشتارگاه صنعتی در سلامت جامعه و تامین امنیت غذایی شهروندان، ارزشمند بوده و باید با حساسیت ویژه ای بیش از پیش در تامین گوشت قرمز شهروندان تلاش کند.
جعفری آذر اضافه کرد: قصابی‌هایی که گوشت سالم و بهداشتی و همچنین شناسنامه دار خود را از کشتارگاه تبریز تهیه می‌کنند و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌دهند باید شناسایی شده و مورد تقدیر قرار گیرند.
وی با بیان اینکه امروز بحث ایمنی غذا در جامعه از مزرعه و دام تا سفره روزانه شهروندان مطرح شده است، خاطرنشان کرد: کشتارگاه صنعتی به عنوان پل ارتباط این مسیر ضمن اینکه در تضمین سلامت گوشت مصرفی تبریز و شهرهای اطراف نقش‌آفرین است، از حیث شرعی نیز مسئولیت‌های مهمی را در حیطه وظایف خود دارد.
جعفری آذر اضافه کرد: همانگونه که شاهد میادین میوه و تره بار در تبریز و سطح شهر هستیم نیاز به عرضه مستقیم گوشت نیز بخصوص در ماه مبارک رمضان در مکان‌های متعدد شهر احساس می شود.
وی گفت: با توجه به حساسیت ویژه خدمات کشتارگاهی نقش سازمان کشتارگاه صنعتی در سلامت جامعه و تامین امنیت غذایی شهروندان، ارزشمند بوده و باید با حساسیت ویژه‌ای بیش از پیش در تامین گوشت قرمز شهروندان تلاش کند.

▪️کشتارگاه تبریز بر تامین گوشت قرمز ۱۰ شهر دیگر آذربایجان‌شرقی کمک می‌کند

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز نیز در این بازدید اظهار کرد: کشتارگاه تبریز علاوه بر تامین گوشت قرمز این شهر به تامین نیاز گوشت ۱۰ شهر دیگر آذربایجان‌شرقی نیز کمک می‌کند.
کریم قدرتی افزود: در این مجموعه صنعتی انواع دام‌های سنگین و سبک حلال گوشت مانند گاو، گوساله، گاومیش، گوسفند، بز، شتر و شترمرغ برای مصارف خانگی و صنعتی کشتار می‌شود.
وی اظهار کرد: گوشت کشتار شده در این مجموعه تا سال ۱۳۹۸ در بین ۱۸۵ قصابی سطح شهر تبریز توزیع می‌شد که اکنون این تعداد به بالای ۷۰۰ قصابی رسیده است.
قدرتی با اشاره به راه‌اندازی ۲ فروشگاه این سازمان به صورت پایلوت در منطقه گلشهر و داخل سازمان برای تنظیم بازار، ادامه داد: در این فروشگاه‌ها گوشت کشتار شده در این مجموعه با همکاری بخش خصوصی به قیمت مناسب توزیع می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=38456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.