9
نوروز فرصتی برای خیز دوباره صنعت گردشگری ارس

حضور بیش از ۲.۵ میلیون گردشگر نوروزی در ارس

  • کد خبر : 38607
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
حضور بیش از ۲.۵ میلیون گردشگر نوروزی در ارس
رئیس ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ارس از ثبت رکورد بیش از ۲.۵ میلیون گردشگر نوروزی در ارس خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محسن نریمان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان با اعلام این خبر گفت: زون‌های منفصل منطقه آزاد ارس شامل جلفا، نوردوز و خداآفرین پس از گذر دو سال سخت و کاهش گردشگر با توجه به شیوع ویروس کرونا، امسال شلوغ‌ترین روزهای خود را سپری کرد و هم‌میهنان و گردشگران بسیاری از سراسر استان‌ها و شهرهای کشور، در اولین روزها و هفته‌های بهاری سال جدید به منطقه آزاد ارس سفر کردند.
وی افزود: بر‌اساس آمار دستگاه های ترددشمار از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا پایان سیزدهم فروردین ۱۴۰۱ ارس پذیرای دو میلیون و ۵۵۱ هزار و ۸۸۷ مسافر و گردشگر نوروزی در زون‌های منفصل خود بود.
نریمان ادامه داد: علیرغم اینکه هفته نخست تعطیلات نوروزی در آذربایجان‌شرقی و بخصوص ارس به علت برودت و برفی بودن هوا میزان حضور گردشگران به نسبت نیمه دوم کم بود ولی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲۴ درصدی حضور گردشگران در ارس را در ایام نوروز تجربه کردیم.
مدیرعامل سازمان منطقه ازاد ارس اضافه کرد: منطقه آزاد ارس با توجه به مسیرهای دسترسی زمینی و ریلی و نزدیکی به کلانشهر تبریز در مقایسه با سایر مناطق آزاد در زمینه ورود گردشگر به این منطقه و همچنین وجود همزمان جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی، گردشگری، تجاری، بازارها و برنامه‌ریزی و اجرای ویژه برنامه‌های مختلف مزایای ویژه ای به نسبت سایر مناطق دارد و از طرفی امسال با فعالیت ۲۴ ساعته اعضای کمیته های ستاد خدمات سفر این سازمان، خاطرات شیرین و ماندگاری برای گردشگران رقم زده شد.
رییس ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ارس بیان کرد: از بیست و پنجم اسفندماه تا پایان ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ حدود یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری ارس بازدید کرده‌اند.
وی اضافه کرد: در این مدت، ۴۱۸ بازدید نظارتی از اماکن، بازارها، تاسیسات گردشگری، رستوارن‌ها، کنترل قیمت بازار، نانوایی‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اسکان و… توسط اکیپ های بازرسی و جهت تامین رضایت و رفاه حال گردشگران و ارسوندان صورت گرفت.
نریمان همچنین در پایان ضمن تشکر از تعامل و همکاری استانداری آذربایجان شرقی، نهادهای نظامی و انتظامی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان، هنگ مرزی، فرمانداری، ائمه جمعه، هلال احمر، شهرداری و دیگر ارگان‌ها و ارس‌وندان گفت: میزبانی از گردشگران و جلب رضایت آنها افتخاری بزرگ برای ارس می‌باشد و از طرفی با توجه به اینکه بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا در آخرین روز تعطیلات نوروزی ارس همچنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، با آغاز ماه‌های گرم سال، ویژه برنامه‌های مختلفی را برای جلب رضایت گردشگران و ارسوندان در سایر روزهای سال پیش‌بینی کرده‌ایم تا این وقفه دوساله را جبران کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=38607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.