7
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خبر داد:

اجرای طرح هادی در ۱۰۱۴ روستای آذربایجان شرقی در سال گذشته/ تخصیص بیش از ۵۴ هزار تن قیر رایگان

  • کد خبر : 38843
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
اجرای طرح هادی در ۱۰۱۴ روستای آذربایجان شرقی در سال گذشته/ تخصیص بیش از ۵۴ هزار تن قیر رایگان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از اجرای طرح هادی در ۱۰۱۴ روستای استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حجت‌الله سروری در نشست خبری که به‌مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه‌ی حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: مدل عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بسیار با ارزش است که می‌تواند به یک مدل جهانی تبدیل شود به‌طوری‌که در بسیاری از حوادث و مواقع بحرانی بعد از انجام امدادهای اولیه بنیاد مسکن آخرین نهادی است که از منطقه بحران خارج می‌شود و تا آخرین لحظه بازسازی در کنار مردم داغ‌دیده زندگی کرده و در بحث بازسازی خانه‌ها به مردم کمک می‌کند.

وی ادامه داد: کمیته امداد و حساب ۱۰۰، دو نهادی هستند که نام مبارک امام‌خمینی(ره) در کنار عنوان این نهادها قید شده‌است که ذکر نام مبارک امام‌خمینی (ره) مسئولیت گران‌سنگی بر دوش ما گذاشته‌است و ما در راستای این مسئولیت علاقه‌مند هستیم با مردم به‌راحتی حرف بزنیم.

وی افزود: ما از تمامی افراد و خیّرینی که می‌توانند کمک کنند درخواست می‌کنیم به میدان آمده و پای کار بیایند؛ چراکه پول واریزشده به حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) مستقیماً به دست نیازمندان می‌رسد و در همین‌جا اعلام می‌کنیم خیّرینی که مایل هستند صفر تا ۱۰۰ احداث مسکن را خودشان انجام دهند، در بحث انتخاب افراد نیز کاملاً مختار بوده و ما هیچ دخالتی نداریم و براساس نظر هیات‌ امنای مجمع خیّرین مسکن‌ساز تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

سروری در تشریح اقدامات انجام شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز گفت: تهیه و مطالعه‌ی طرح هادی روستایی و تعیین محدوده روستاهای نمونه در ۲۰۱۳ روستا انجام و در ۶۹۱ روستا نیز امر بازنگری طرح هادی و در ۱۰۱۴ روستا نیز طرح هادی روستایی اجرا شده است که درصد میانگین کشوری اجرای طرح هادی ۴۲ و میانگین استانی نیز ۴۸ درصد است.

وی در ارتباط با میزان صدور سند روستایی نیز بیان کرد: تاکنون ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ جلد سند روستایی و ۳۰ هزار ۲۰۳ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی همچنین در ارتباط با بحث تخصیص قیر رایگان برای روستاها خاطرنشان کرد: در طول سال‌های ۱۳۹۴ الی ۱۳۹۸، ۵۰ هزار و ۴۷۰ تن و در سال ۱۳۹۹، ۴۶۴۸ تن قیر رایگان تخصیص داده شده است که میزان سطح آسفالت اجرا شده از محل قیر رایگان سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع و سطح اجرای آسفالت برای سال ۱۴۰۰ نیز یک میلیون و دویست هزار مترمربع است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص مقاوم‌سازی مساکن روستایی نیز گفت: تعداد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده تا سرشماری سال ۱۳۹۵، ۱۲۶هزار و ۸۷۶ واحد و پس‌ از سرشماری نیز ۲۲ هزار و ۲۶۵ واحد مقاوم سازی شده که در مجموع ۱۴۹ هزار و ۱۴۱ واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی و نوسازی شده‌است و ۳۰۰۰ واحد مسکونی نیز بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین بنیاد مسکن و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تحت عنوان تفاهم‌نامه مسکن محرومین در نظر گرفته‌شده است.

سروری افزود: میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور ۴۷ درصد و در آذربایجان شرقی ۴۹ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ ۷۵۰ میلیارد ریال به‌عنوان کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی روستایی تحت پوشش نهادهای حمایتی در قالب برنامه جامع تامین مسکن اقشار کم‌درآمد روستایی و همچنین برای ۴۴ هزار واحد مسکونی نیز تسهیلات قرض‌الحسنه شامل تعمیر واحد مسکونی، احداث حمام روستایی، بانک مهر و … پرداخت‌شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: احداث ۱۴ واحد کتابخانه روستایی و ۹ واحد مجتمع‌های فرهنگی‌،هنری در سطح استان، ۱۶ هزار و ۵۰۶ طرح مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۵۲۳ واحد مسکونی به‌عنوان شروع طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد مسکونی مسکن ارزان‌قیمت برای اقشار کم‌درآمد شهری و احداث ۱۵۲۰ واحد مسکونی توسط خیّرین مسکن‌ساز برای محرومین از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ است.

سروری همچنین خاطرنشان کرد: در بخش پروژه‌های قابل افتتاح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش شهری و روستایی در سطح استان و درطول دهه حساب ۱۰۰ امام، بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه‌ی آفتاب و حواشی این پروژه اظهار کرد: مشکلات و حواشی این پروژه با کمک‌های صورت گرفته از سوی رییس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی تعیین تکلیف شده و تا پایان خردادماه سالجاری دو بلوک بهره‌برداری خواهد شد.

وی اضافه کرد: حکم دادگاه در خصوص تخلفات فروشنده‌ی قبلی صادر شده و دراین‌راستا جلساتی نیز با خریداران قبلی برگزار کرده‌ و در حال مذاکره هستیم تا براساس حکم صادر شده اقدام کنیم که براساس این حکم فروشنده‌ی قبلی موظف به پرداخت و تامین هزینه‌های خریداران قبلی است.

سروری تاکید کرد: ما به‌هیچ‌عنوان به‌دنبال کسب منافع از سوی خریداران نیستیم چراکه خریداران و ما همگی در این پروژه زیان دیده‌ایم و رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز کاملاً در جریان مشکلات پرونده قرار دارد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خود را موظف به اجرای حکم دادگاه می‌داند و اکنون نیز علی‌رغم عدم توافق با خریداران در حال تکمیل پروژه هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در خاتمه خاطرنشان کرد: متأسفانه ۷۹ واحد توسط فروشنده قبلی به چندین نفر فروخته‌شده و سهم بنیاد مسکن نیز نبود یک واحد است و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم تا پایان خردادماه سال هزار و چهارصد و دو این پروژه را تکمیل کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=38843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.