6

کارگاه آشنایی با کاربرد آفت‌کش‌های بیولوژیک و غیرشیمیایی در ارس برگزار شد

  • کد خبر : 38996
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
کارگاه آشنایی با کاربرد آفت‌کش‌های بیولوژیک و غیرشیمیایی در ارس برگزار شد
کارگاه آموزشی آشنایی با کاربرد آفت‌کش‌هایزو غیرشیمیایی در گلخانه‌های ارس برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، این کارگاه آموزشی تحت عنوان آشنایی با کاربرد آفت کش‌های بیولوژیک و غیرشیمیایی در گلخانه ها با مدیریت کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس و سازمان جهاد کشاورزی استان و با حضور مدیران حفظ نباتات و باغبانی جهادکشاورزی استان، گلخانه داران و کارشناسان فنی گلخانه های ارس برگزار شد.

در آغاز این کارگاه، مدیر کشاوری منطقه آزاد ارس هدف از برگزاری این کارگاه را اطلاع رسانی جهت جایگزینی استفاده از آفت کش های بیولوژیک بجای سموم شیمیایی برای کنترل آفات و بیماریها عنوان نمود .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در ادامه با اشاره به اینکه آفت کش های بیولوژیک نقش مهم و اساسی در تولید محصول سالم و سلامت جامعه دارد گفت: با توجه به تغییر پروتکل های کشورهای مقصد صادراتی محصولات کشاورزی، جایگزینی آفت کش های بیولوژیک بجای سموم شیمیایی ضروری می باشد.

همچنین مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی در این کارگاه به راه اندازی واحد کنترل کیفی در خود گلخانه ها و ثبت روزانه تمامی اطلاعات تاکید کرد و گفت: تولید محصول سالم نقش اساسی در ارز آوری و حفظ بازارهای جهانی خواهد داشت.

قنبرزاده از اساتید برجسته دانشگاه تبریز و دارای مدرک دکترای بیمارشناسی گیاهی نیز به مزایای کشت و تولید محصولات ارگانیک اشاره کرد و یادآور شد: هدف اصلی در کشاورزی ارگانیک سلامت انسان، سلامت خاک و ثبات اکوسیستم و محصولاتی که تحت عنوان ارگانیک نام برده می‌شود در اصل محصول سالم (سبز) می‌باشند.

گفتنی است در این کارگاه نظرات و دیدگاه های سرمایه‌گذاران حوزه گلخانه مطرح و بررسی شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=38996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.