2
فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز در نشست هم‌اندیشی با فعالین فضای مجازی بیان کرد؛

ضرورت ایجاد رویه واحد و منسجم در حوزه فضای مجازی کشور/ جنگ شناختی و ادراکی خطرناک‌تر از هر جنگی است

  • کد خبر : 39043
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
ضرورت ایجاد رویه واحد و منسجم در حوزه فضای مجازی کشور/ جنگ شناختی و ادراکی خطرناک‌تر از هر جنگی است
فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز گفت: با مدیریت و برنامه واحد در حوزه فضای مجازی، می‌توانیم امپراطوری رسانه‌ای غرب را که مدام علیه جمهوری اسلامی ایران، فضاسازی می‌کنند، از بین ببریم.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سرهنگ پاسدار حسین پوراسماعیل، در نشست هم‌اندیشی با فعالین حوزه فضای مجازی، فرماندهان پایگاه‌ها و مسئولین فضای مجازی ناحیه امامت تبریز، اظهار داشت: در رابطه با شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری، نامگذاری شده است، فعالین مجازی بسیجی و انقلابی، باید به عملیاتی شدن شعار سال کمک کنند و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، کم وکاستی‌ها و نقاط قوت را بیان کنند.

فرمانده سپاه ناحیه امامت با بیان اینکه هم در داخل کشور و هم خارج از مرزها، همواره بدخواهان و دشمنان انقلاب، در حال پمپاژ اخبار غیرواقعی، علیه کشور هستند گفت: رسانه‌های انقلابی و دلسوز، برای مقابله با این هجمه‌ها، باید در کنار هم و با ایجاد تیم‌های تخصصی و دلسوز، به تمام این شایعه‌پراکنی‌ها و اتهامات بی‌اساس، پاسخ دهند.

وی جنگ شناختی و ادراکی را، خطرناک‌تر از هر جنگی دانست و گفت: اگر اعتقاد، حس وطن دوستی و اعتماد مردم، از طریق همین اخبار کذب و جعلی، از بین برود، آنوقت هزینه‌های سنگینی را متحمل خواهیم شد ولی با هوشیاری مردم و نیروهای انقلابی، حربه دشمن را خنثی خواهیم کرد.

سرهنگ پاسدار پوراسماعیل ادامه داد: متأسفانه به دلایلی، نیروهای انقلابی و بسیجی، از ظرفیت فضای مجازی، آنگونه که باید، خوب استفاده نکرده اند و امیدواریم با واکاوی آسیب‌ها و بررسی علل ضعف‌ها، این کاستی ها را جبران کنند.

وی افزود: در حوزه سپاه ناحیه امامت هم باید با همفکری مشاوران خوب و تخصصی، مهم‌ترین ضعف‌های حوزه مجازی را شناسایی و برای ترمیم آنها، راهکارهای خوب و عملیاتی ارائه دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز گفت: انعکاس گسترده اخبار واقعی و بیان دستاوردهای انقلاب در فضای مجازی، آموزش و بالا بردن سواد رسانه‌ای شهروندان، خلاصه‌نویسی و پرهیز از تولید محتواهای طویل و خسته‌کننده، رصد دائمی اخبار، تقسیم وظایف و استفاده از تخصص افراد در حوزه خود، از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در حوزه فضای مجازی، انجام شود.

سرهنگ پاسدار پوراسماعیل در خاتمه با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز ده ساله بسیج و سپاه در حوزه فضای مجازی گفت: این سند و چشم‌انداز، در دو دوره ۵ ساله، تدوین و برنامه‌ریزی شده است که در پایان این بازه زمانی، باید به اهداف و مطالبات مدنظر مقام معظم رهبری و دلسوزین انقلاب، دست یابیم.

هادی‌نیا؛ مسئول فضای مجازی سپاه ناحیه امامت تبریز هم در این نشست، ضمن بیان موانع، مشکلات و کمبودهای موجود در حوزه فضای مجازی گفت: توجه واقعی به دور از شعار، تغییر نگرش و دیدگاه برخی مسئولین نسبت به فضای مجازی و رسانه، تخصیص اعتبارات و بودجه مناسب برای کارهای رسانه‌ای و مجازی و برخی موارد دیگر، بایستی مورد توجه قرار گیرد تا شاهد خروجی و تأثیر مثبت آنها در بهبود شرایط موجود باشیم.

روح اله عبدالعلی‌زاده فعال فضای مجازی و رسانه، در این نشست با اشاره با بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی و رسانه در عرصه جنگ سایبری، گفت: تأکیدات مقام معظم رهبری در این عرصه، به خوبی عملیاتی نشده است، تا جایی که معظم‌له خودشان هم از این بی‌توجهی‌ها انتقاد کرده و فرموده‌اند، دشمنان از فضای مجازی حداکثر استفاده را می‌کنند، اما متأسفانه در فضای مجازی کشور ما آن رعایت‌های لازم با وجود آن همه تأکیدی که داشته‌ام، صورت نمی‌گیرد و در یک جهاتی واقعاً «ول» است. باید کسانی که مسئول هستند حواس‌شان باشد.»

در ادامه جلسه، بسیجیان پایگاه‌های مقاومت حوزه امامت، فرماندهان پایگاه‌ها و فعالین رسانه و فضای مجازی، به بیان دیدگاه‌ها، آسیب‌ها و ارائه راهکار در حوزه فضای مجازی، پرداختند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=39043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.