2

حضور فعال منطقه آزاد ارس در هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ارمنستان

  • کد خبر : 39368
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
حضور فعال منطقه آزاد ارس در هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ارمنستان
سند همکاری میان ایران و ارمنستان با حضور رؤسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری دو کشور در وزارت نیرو با حضور سازمان منطقه آزاد ارس مبادله شد.

مدیر قفقاز و اوراسیا در این خصوص گفت: منطقه آزاد ارس به عنوان یکی از اعضا کارگروه مشترک این کمیسیون که هر شش ماه در دو کشور جلساتی بر گزار خواهد شد شرکت و با توجه به توافقنامه اقتصادی اوراسیا همایش‌های مشترک تجاری نیز برگزار می‌شود تا زمینه‌های تهاتر کالا به کالا و تبادل لیست‌های موردنیاز صورت و گزارش آن نیز منتشر گردد.

احمد حسن‌نژاد تدامه داد: ایجاد منطقه آزاد تجاری در مرز دو کشور در این کمیسیون مورد تاکید قرار گرفته که رویدادهای مشترک برای سرمایه‌گذاری و تجارت در مناطق آزاد هردو را تشکیل می‌دهد و از ظرفیت‌های قابل توجه در ابعاد فرهنگی، سلامت و در مان در مناطق آزاد ایران و همچنین ظرفیت‌های گردشگری در ارمنستان نیز استفاده شود.

وی افزود: با توجه به موقعیت ایران و ارمنستان در مقایسه با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا که مرز مشترک زمینی دارند بسیار حائز اهمیت می‌باشد که منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس اعلام آمادگی کرده تا برای ظرفیت‌های همکاری ایران و اوراسیا با حضور کشورهای عضو اتحادیه (روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان و جمهوری اسلامی ایران) در منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس سمینار بین‌المللی برگزار کنند.

حسن‌نژاد در خاتمه تصریح کرد: همچنین دو طرف تفاهم نمودند کمیته مشترک حمل و نقل جاده‌ای دو کشور با نمایندگان ارگان‌های بیمه‌ای هرچه زودتر در تهران تشکیل شود و بخش‌های مختلف مربوط به حذف یا کاهش عوامل متعدد جاده‌ای، تسهیل و رونق حمل و نقل و سایر مسائل مورد بررسی قرار گیرد

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=39368

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.