7
شهردار تبریز در جمع اصحاب رسانه:

بر سر تبریز منت نگذاریم/ در حوزه گردشگری در نقطه صفر هستیم/ نصب روزشمار برای پروژه‌های مهم شهر

  • کد خبر : 39222
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
بر سر تبریز منت نگذاریم/ در حوزه گردشگری در نقطه صفر هستیم/ نصب روزشمار برای پروژه‌های مهم شهر
شهردار تبریز گفت: نباید برای انجام هر کاری بر سر تبریز منت بگذاریم چرا که تبریز بزرگتر از هر کس و چیزی است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، یعقوب هوشیار در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: برای پروژه‌هایی که برای شهر مهم هستند مانند پروژه میدان ارتش روزشمار زده می‌شود تا مردم و اصحاب رسانه در جریان کار باشند، اگر کار زودتر از موعد پایان یابد که مردم تشویق‌مان کنند و اگر دیر کردیم توبیخ کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری در نقطه صفر هستیم، گفت: چندین موزه تبریز تعطیل است و وضعیت مقبره الشعرا هم که بایستی در سطح بین‌المللی نقش ایفا کند، امروز حتی در سطح کشور هم نیست، البته در سه ماه آینده ضلع شمالی آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار تبریز در رابطه با انعقاد تفاهم‌نامه خرید ۹۰۰ دستگاه اتوبوس از یک شرکت اتوبوس‌سازی داخلی نیز اظهار داشت: این تعهد مشروط به انتقال خط تولید اتوبوس شرکت به تبریز بود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری برنامه خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را داریم، ابراز داشت: در سفر رئیس جمهور به تبریز هم با کمک استاندار تلاش می‌کنیم اعتبار بیشتری برای خرید اتوبوس تامین کنیم.

وی با اعلام اینکه هزار میلیارد معوقات از سه دستگاه داریم، تصریح کرد: تا یکماه آینده ۵۰۰ میلیارد از یکی از دستگاه‌ها گرفته شده و برای خرید اتوبوس هزینه خواهد شد.

▪️مسئولیت همه انتصابات با من است

هوشیار در پاسخ به سوالی در خصوص فساد در شهرداری تبریز اظهار داشت: از آنجایی‌که تعریف مشخصی از فساد وجود ندارد به الگوی مشخصی هم برای برخورد با فساد نرسیده‌ایم. قطعا هرجا که پول باشد فساد هم هست اما اگر کار و پویایی باشد، این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر سرمایه گذاری بتواند برای یک نفر شغل ایجاد کند دست او را خواهم بوسید، عنوان کرد: هر انتصابی که انجام می‌دهم مسئولیتش با من است و هر سرمایه‌گذاری پروژه‌ای دارد من مستقیما با وی جلسه خواهم داشت. نباید برای انجام هر کاری بر سر تبریز منت بگذاریم چرا که تبریز بزرگتر از هر کس و چیزی است.

شهردار تبریز با اشاره به موضوع پارک بزرگ تبریز گفت: تا زمانی که طرح جامع پارک بزرگ تصویب نشود هر حرف و هر کاری که مدیران بگویند بیهوده است.

وی ایجاد بازارچه برای دستفروشان را طرحی شکست خورده دانست و گفت: وقتی ورود و خروج به بازار تبریز برای دستفروشان هیچ نظارتی ندارد نمی‌توان دستفروشان را جابجا کرد زیرا به دلیل شرایط اقتصادی دستفروشان دیگر جایگزین می‌شوند.

▪️برای شهردار شدن با کسی صحبت نکردم

هوشیار در خصوص انتخابش به عنوان شهردار تبریز هم توضیح داد: در دور اول هیچگونه رغبتی برای شهردار شدن نداشتم و برای شهردار شدن آقای رنجبر تلاش کردم چون معتقد بودم در گزینه‌های موجود، بهترین گزینه بودند. در دور دوم هم علاقه چندانی نداشتم چون در تهران تعهداتی داشتم که نمی‌توانستم آنجا را رها کنم.

وی ادامه داد: در آن زمان هم علیرغم اصرار دوستان این کار را قبول نمی‌کردم و انصراف دادم اما بعدا موضوعاتی پیش آمد و برخی از اعضا به من مراجعه کردند که برای خروج از بحران این کار را قبول کنم. من هم دو شرط گذاشتم که اولا استخاره خوب باشد و دوم اینکه آقای زاکانی برای این کار اجازه دهد که هر دو اتفاق افتاد.

شهردار تبریز با بیان اینکه ارزش اعضای شورا برای ما یکسان است و تفاوتی برای ما وجود ندارد، گفت: برای شهردار شدنم حتی با یک نفر از اعضای شورا هم صحبت نکردم اما براساس منافع شهر تعامل خواهم کرد.

هوشیار در خاتمه سخنانش در خصوص بازداشتش در سال ۹۷ نیز گفت: در سال ۹۵ پرونده‌ای توسط سازمان بازرسی با موضوع واگذاری ده درصد بیشتر از رقم معمول آسفالت به سازمان همیاری کار شده بود. بازداشتی در کار نبود بلکه چون روز تعطیل دعوت انجام شده بود قرار وثیقه صادر شد و دو روز برخی همکاران در بازداشت بودند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=39222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.