5

تهدید و ضرب و شتم خبرنگاران در شورای شهر تبریز

  • کد خبر : 39382
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
تهدید و ضرب و شتم خبرنگاران در شورای شهر تبریز

صبح امروز، هنوز لحظاتی از شروع شصت ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز نگذشته بود که داد و فریادهای زنانه برخاسته از سالن عمارت ساعت، همه توجهات را به خود جلب کرد. سرود ملی در حالی اجرا شد که درب‌های ورودی سالن بر روی معترضان بسته شده بود و معترضان نیز تلاش می‌کردند با […]

صبح امروز، هنوز لحظاتی از شروع شصت ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز نگذشته بود که داد و فریادهای زنانه برخاسته از سالن عمارت ساعت، همه توجهات را به خود جلب کرد. سرود ملی در حالی اجرا شد که درب‌های ورودی سالن بر روی معترضان بسته شده بود و معترضان نیز تلاش می‌کردند با عبور از موانع، خود را به صحن شورا برسانند.

رسول برگی؛ رییس شورای شهر تبریز، قبل از شروع سخنان اولیه و ورود شورا به بررسی دستورجلسات، دستور داد؛ درب‌ سالن به روی معترضان گشوده شود. معترضان که تنی چند از بانوان جوان و میانسال و سالخورده را شامل می‌شدند، وارد سالن شدند. یکی از بانوان که خود را مادر شهید معرفی می‌کرد با فریادهای بلند تا میانه‌های سالن آمد. وی و همراهانش به روند استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران در شهرداری تبریز اعتراض داشتند و مدعی بودند؛ علیرغم برگزاری آزمون استخدامی از طریق سایت سازمان سنجش و قبولی فرزندان شهدا و ایثارگران، در یکسال گذشته کارشکنی‌های متعددی در رابطه با جذب و دعوت به کار قبولین که حدود ۲۰ نفر هستند، صورت می‌گیرد.

در این حین، خبرنگاران حاضر در جلسه که مشغول ثبت و فیلمبرداری از اتفاقات بودند، مورد هجوم معترضان بویژه همان خانمی که مدعی مادر شهید بودن داشت، شدند. متاسفانه در نهایت بی‌اخلاقی خبرنگاران در مقابل چشم اعضای شورای شهر و حاضران در جلسه، توسط دو تن از بانوان معترض مورد توهین و ضرب و شتم قرار گرفتند.

بعد از ضرب و شتم و توهین‌های متعدد، زمانی که تلاش‌ها برای گرفتن تلفن همراه خبرنگاران و حذف تصاویر ثبت شده به نتیجه نرسید، این بار یکی از نیروهای حراست شورای شهر، خبرنگاران را تهدید به برخورد در صورت انتشار و رسانه‌ای شدن تصاویر و اتفاقات نمود. اتفاق نامبارکی که متاسفانه جز خود خبرنگاران، با واکنش هیچ کدام از اعضا مواجه نگردید.

بالاخره با وساطت‌های رییس و تنها عضو بانوی شورا، معترضان جهت پیگیری اعتراضات خود به بیرون از صحن شورا هدایت شدند. البته یکی از بانوان معترض که لیدری معترضان را عهده‌دار بود از این تصمیم جمعی امتناع کرد و ساعتی در صحن شورا نشست تا اینکه بعد از حدود یک ساعت با عذرخواهی از اعضای شورا، خود خواسته از صحن شورا خارج گردید.

اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد. تنش‌ها و داد و فریادها در بیرون صحن شورا ادامه داشت. دقایقی بعد، حراست شورای شهر از خبرنگارانی که اقدام به فیلمبرداری از روند اعتراض بانوان کرده بودند، خواست به بیرون صحن شورا بروند. با تاسف فراوان، خبرنگاران بار دیگر با بانوان معترضی مواجه شدند که تهدید می‌کردند بایستی تصاویر و ویدئوها حذف و معدوم شوند. اما خبرنگاران زیر بار نرفتند و در نتیجه این بار نیز همان بانوی معترض، به خبرنگاران حمله‌ور شد و همراه با توهین و تهدید تلاش کرد گوشی همراه خبرنگاران را از دست‌شان بگیرد. و هزاران افسوس که همان نیروی محترم حراست شورای شهر بار دیگر خبرنگاران را به برخورد تهدید کرد.

خبرنگاران به صحن شورا بازگشتند و یکی از خبرنگاران با صدای بلند نسبت به توهین و هتک حرمت، ضرب و شتم و تهدید خبرنگاران توسط عوامل بیرونی و درونی شورا و واکنش خنثای شورانشینان به این بی‌احترامی‌ها اعتراض کرد.

بعد از اتمام جلسه شورا، رییس شورای شهر در مواجهه به خبرنگاران، از اتفاقات روی داده در شورا و بی‌احترامی نسبت به خبرنگاران عذرخواهی کرد و قول داد؛ تذکرات لازم به حراست شورای شهر نیز داده شود.

در هر حال ضمن محکومیت این اقدام، منتظر اتخاذ راهکارهای سختگیرانه در ورود معترضان به صحن علنی شورا از یکسو و برخورد جدی هیات رییسه شورای شهر با عوامل خاطی حراست شورای شهر و اعاده حیثیت خبرنگاران و اصحاب رسانه هستیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=39382

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.