5
رییس انجمن موسیقی از آغاز جشنواره موسیقی شب های تبریز خبر داد؛

طنین “زخمه ساز؛ گلوی آواز” در شب های تبریز

  • کد خبر : 39422
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶
طنین “زخمه ساز؛ گلوی آواز” در شب های تبریز
رییس انجمن موسیقی آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره هنری "شب های موسیقی تبریز" به مدت سه شب در سالن های مختلف شهر تبریز خبر داد.

“غلامرضا میرزازاده” در نشست خبری جشنواره موسیقی شب های تبریز با اعلام این خبر افزود: این جشنواره با حضور ۱۰ گروه موسیقی از تبریز، طی روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در سالن های “استاد اقبال آذر، استاد صیامی و تربیت” تبریز برگزا خواهد شد.
وی با اشاره به مشارکت و حمایت های قابل تقدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با دبیرخانه جشنواره و انجمن موسیقی آذربایجان شرقی، برگزاری این جشنواره را فرصتی برای معرفی و شناساندن توانمندی، ظرفیت ها و قابلیت های موسیقی استان و گروه های موسیقی بومی و محلی دانست.
میرزازاده همچنین برگزاری جشنواره شب های موسیقی تبریز، پس از رکود و تعطیلی دو ساله کنسرت ها و برنامه های موسیقی استان در ایام کرونایی را اقدام و اتفاقی امیدبخش در راستای بالا رفتن انگیزه هنرمندان، نوازندگان، آهنگ سازان و خوانندگان گروه های موسیقی استان و بومی دانست و تصریح کرد: حمایت عملی از اهالی موسیقی و اجراهای صحنه ای گروه های موسیقی استان، وظیفه تمامی دستگاه های دولتی، اجرایی، فرهنگی و مدیریت های ارشد شهری و استانی است و باید همه متولیان و مدیران امر پای کار باشند.
رییس انجمن موسیقی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری چنین جشنواره های محلی و استانی را راهی برای رقابت پذیر کردن گروه های فاخر و توانمند موسیقی استان با موسیقی تجاری اعلام و خاطرنشان کرد: هنرمندان و اهالی موسیقی، نیازمند دیده شدن و اجراهای صحنه ای هستند تا از این طریق به ارایه توانمندی و هنر والای خود در این عرصه بپردازند و جشنواره موسیقی شب های تبریز، فرصت مناسبی برای تحقق این هدف به شمار می رود.
در این نشست همچنین “شادپور”، دبیر اجرایی جشنواره شب های موسیقی تبریز نیز طی سخنانی با اشاره به جزئیات و بخش های مختلف این جشنواره گفت: ۱۲۰ هنرمند جوان و بومی در قالب ۱۰ گروه موسیقی، از جمله دو گروه موسیقی نوجوانان هنرمند در این جشنواره حضور دارند که از ۱۹ اردیبهشت ماه به مدت ۴ شب به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
وی همچنین با اشاره به ژانرهای موسیقی آماده اجرا توسط گروه های حاضر در این جشنواره افزود: این جشنواره با آثار متنوعی در قالب موسیقی سنتی ایرانی، موسیقی آذربایجان فولکلور، موغام و موسیقی پاپ با هنرمندی گروه های ده گانه در سالن های استاد اقبال آذر، استاد صیامی و تربیت به روی صحنه خواهد رفت.
دبیر اجرایی جشنواره موسیقی شب های تبریز در ادامه با اشاره به چگونگی دریافت بلیط های ورودی اجراهای این جشنواره نیز گفت: سامانه خرید “بلیط آل” برای دسترسی آسان و خرید بلیط های این جشنواره در دسترس علاقمندان و مخاطبان این جشنواره قرار گرفته است.
شادپور در خاتمه، برگزاری آئین تجلیل از هنرمندان پیشکسوت موسیقی استان، تجلیل از برترین های استانی جشنواره موسیقی جوان و رونمایی از سایت انجمن موسیقی آذربایجان شرقی از برنامه های جنبی آئین اختتامیه جشنواره موسیقی شب های تبریز خواهد بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=39422

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.