4

تسویه مطالبات سال ۱۴۰۰ موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در آذربایجان‌شرقی/ بیمه رایگان سه دهک پایین درآمدی

  • کد خبر : 39672
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
تسویه مطالبات سال ۱۴۰۰ موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در آذربایجان‌شرقی/ بیمه رایگان سه دهک پایین درآمدی
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی از تسویه کلیه مطالبات سال ۱۴۰۰ موسسات طرف قرارداد این اداره کل خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، دکتر وحید مجیدی قبل از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، از سال ۱۴۰۰ به عنوان یکی از طلای‌ترین سال‌های سازمان بیمه سلامت از لحاظ پرداختی نام برد و اظهار داشت: بیمه سلامت استان بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال از مطالبات سال گذشته بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی، پزشکان، داروخانه‌ها، پاراکلینیک‌ها، پزشکان خانواده شهری، کمیته امداد و بیمه همگانی و مطالبات سطح یک روستایی را به طور کامل تسویه کرده و هم‌اکنون هیچ بدهی‌ای از سال ۱۴۰۰ به بخش خصوصی و دانشگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت سال گذشته به دلایلی از جمله ثبات در شرایط کرونایی و افزایش مراجعات بیمه‌شدگان، رشد بیش از ۵۵ درصدی هزینه‌ها را تجربه کرده، افزود: بیمه سلامت سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱.۳ میلیارد تومان به ۳۲ مرکز ترک اعتیاد طرف قرارداد در سطح استان پرداخت کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان، همچنین از تسویه پرداختی‌ها به پزشکان خانواده سلامت شهری و سطح یک روستایی خبر داد و گفت: از سال گذشته و بدنبال تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم جوانی جمعیت، ۲۸ خدمت حوزه درمان نازایی و ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است

وی افزود: تاکنون ۴۸۰ زوج نابارور در سطح استان نشان‌دار شده و در طول سال گذشته بیش از ۱.۲ میلیارد تومان از بابت خدمات درمان ناباروری پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه زوجین نابارور نگران نباشند، گفت: چرا که حتی اگر این هزینه‌ها بصورت آزاد محاسبه شده باشند، باز هم در صورت نشان‌دار شدن زوج‌ها، در قالب هزینه خسارت متفرقه از سوی بیمه سلامت بدانها پرداخت خواهد شد.

مجیدی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی برای عقد قرارداد با مراکز درمان نازایی نداریم، تصریح کرد: هم‌اکنون بیمه سلامت استان با ۷ مرکز درمان ناباروری بیمارستان‌های الزهرا، شمس، ولیعصر، مرکز ناباروری جهاددانشگاهی و کلینیک‌های مادر و نهال سلامت در تبریز طرف قرارداد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح بیمه سلامت رایگان اشاره کرد و افزود: اخیرا اعتبار دفترچه‌های سه دهک پایین جامعه که حدود ۵.۵ میلیون نفر در سطح کشور و ۳۰۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی را شامل می‌شود، بصورت سیستماتیک بین ۶ الی ۱۲ ماه تمدید رایگان شده است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که می‌خواهند در این طرح تحت پوشش قرار گیرند و یا از وضعیت بیمه درمانی خود مطلع شوند، می‌توانند به سایت خدمات شهروندی بیمه سلامت و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مراجعه و اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهند.

مدیرکل بینه سلامت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نرخ تعرفه‌های این سازمان توسط هیأت دولت تعیین و ابلاغ می‌شود، افزود: سال گذشته کل بستری‌های تحت پوشش بیمه سلامت در بخش دانشگاهی حدود ۱۴۱ هزار مورد و در مراکز غیردانشگاهی ۴۳ هزار مورد بود. همچنین در همین مدت ۴ میلیون و ۱۰۸ هزار نفر برای دریافت خدمات سرپایی به بخش خصوصی و یک میلیون و ۷۳۰ هزار نفر به مراکز دولتی مراجعه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ۴۹۰۰ بیمار خاص (هموفیلی، ام اس، تالاسمی، دیالیز و پیوند کلیه) در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و در طول سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۹۸ میلیارد تومان خدمات دریافت کرده‌اند.

مجیدی، پرهزینه‌ترین بیماران سال گذشته استان را دو بیمار مبتلا به پومپه (نقص آنزیمی) اعلام کرد که هرکدام ماهانه فقط ۱۱۰ میلیون تومان داروی رایگان دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، ۵۰ بیمار پرهزینه بعدی سال گذشته، اغلب بیماران هموفیلی بودند که برای هر کدام‌شان ماهانه بعضا تا ۳۵ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان تاکید کرد: هر چند بیماران سرطانی شامل بیماران خاص نیستند، اما بیمه سلامت هزینه‌های شیمی درمانی و دارویی آنها را نیز پرداخت می‌کند، بطوری که در سال ۹۹ نزدیک به ۷۵ میلیارد تومان از این محل پرداختی داشته‌ایم.

مجیدی در خاتمه سخنانش گفت: هم‌اکنون ۵۴ درصد جمعیت استان که ۲.۲ میلیون نفر را شامل می‌شود، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد که از این تعداد، ۱.۲ میلیون نفر عضو صندوق روستایی و ۴۲۰ هزار نفر عضو صندوق بیمه سلامت همگانی، ۲۸۰ هزار نفر کارکنان دولت و بازنشستگان، ۸۰ هزار نفر بیمه سایر اقشار، ۴۵ هزار نفر صندوق مددجویان کمیته امداد و ۹۰ هزار نفر اعضای صندوق ایرانیان هستند و طبق قانون، ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌ای سرپایی آنها در مراکز دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=39672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.