9
یادداشت/

کالاهای احتکاری مکشوفه را سریع وارد بازار کنید!

  • کد خبر : 39791
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
کالاهای احتکاری مکشوفه را سریع وارد بازار کنید!
با توجه به کشف هزاران تن کالای اساسی احتکاری از سوی نهادهای نظارتی و امنیتی در روزهای اخیر، انتظار می‌رود؛ روند رسیدگی به پرونده‌های احتکاری سرعت بگیرد و در راستای رفع کمبودهای احتمالی، کالاهای مشکوفه هرچه سریعتر به شبکه توزیع کشور تزریق شوند.

تبریزمن- احمد حسن‌نژاد: به دنبال اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، عرضه برخی از کالاهای اساسی از جمله روغن خوراکی، ماکارونی، برنج، لبنیات و آرد با مشکلاتی مواجه شد. نهادهای نظارتی و ارگان‌های انتظامی و امنیتی برای بازگرداندن آرامش به بازار، طرح بازرسی اماکن تجاری و انبارها را تشدید و نسبت به شناسایی، کشف و ضبط کالاهای اساسی احتکار شده اقدام نمودند.

در نتیجه این نظارت و بازرسی‌ها، طی یک هفته گذشته هزاران تن انواع کالا بویژه کالاهای اساسی کشف و ضبط شده است. اما سوال افکار عمومی این است که کالاهای کشف شده به چه سرنوشتی دچار می‌شوند؟!

فرمانده سپاه عاشورا دو روز قبل در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران و اصحاب رسانه در پاسخ به این سوال اعلام کرد؛ کلیه کالاهای کشف شده توسط این نهاد در اختیار سازمان تعزیزات حکومتی قرار می‌گیرد تا پس از طی مراحل قضایی و قانونی، در اختیار مردم قرار گیرند.

البته سردار عباسقلیزاده از رسانه‌ها خواست؛ از مدیران و مسئولین کشوری و استانی سازمان تعزیرات حکومتی پیگیری کنند تا روند قضایی پرونده‌های مربوط به احتکار، سرعت بیشتری به خود بگیرند بلکه کالاهای کشف و ضبط شده هرچه سریعتر به شبکه توزیع تزریق شوند تا در شرایط فعلی، شهروندان در تامین نیازهای خود دچار مشکل نشوند.

حال با عنایت به موارد فوق‌الذکر، انتظار می‌رود مسئولین و مدیران سازمان‌های متولی بویژه مدیران سازمان تعزیرات و قوه قضاییه هم اهتمام خود را بکار گیرند تا اولا روند رسیدگی به پرونده‌های مربوط به احتکار سرعت بیشتری به خود بگیرند و ثانیا سازوکارهای لازم در راستای توزیع کالاهای کشف شده به قیمت دولتی، در جوامع شهری و روستایی بویژه مناطق محروم اندیشیده شود.

تشدید بازرسی‌ها و تسریع در توزیع کالاهای اساسی کشف شده، علاوه بر افزایش درصد موفقیت طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، خلا ناشی از بی‌اعتمادی مردم نسبت به طرح‌های اقتصادی دولتمردان را پر نموده و در درازمدت حمایت و پشتیبانی مردم از طرح‌های مشابه را تضمین خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=39791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.