6
مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز:

قربانی خود را فقط در کشتارگاه‌های مجاز ذبح کنید

  • کد خبر : 40241
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
قربانی خود را فقط در کشتارگاه‌های مجاز ذبح کنید
مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: با توجه به سطح هشدارهای دامپزشکی برای سلامتی خود و دوری از تب کریمه کنگو استدعا داریم مردم از ذبح دام حلال در منزل و مکانی بجز کشتارگاه‌های مجاز اکیدا خودداری کنند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، کریم قدرتی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به هشدار شیوع تب کریمه کنگو، امسال تاکید ویژه‌ای بر ذبح قانونی و رعایت دستورالعمل‌های ارائه شده از اداره کل دامپزشکی برای عرضه بهداشتی دام و پیشگیری از هر گونه بیماری‌های مشترک انسان و دام شده است.

وی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای در جهت فرهنگ سازی شهروندان برای خرید از مراکز عرضه‌ی بهداشتی و همچنین ارائه هشدارهای لازم درباره بیماری‌های حیوانی تاکید کرد.

قدرتی از هماهنگی‌های لازم برای برپایی مراکز عرضه بهداشتی در عید سعید قربان خبر داد و گفت: با توجه به تجارب سال‌های گذشته و ضرورت آمادگی هرچه بهتر برای برگزاری باشکوه‌تر عید سعید قربان و برپایی مراکز عرضه بهداشتی دام زنده در این مناسبت مهم، از هم اکنون هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مرتبط آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه نهادهای مرتبط باید برای ارتقاء بهداشت و آسایش خاطر شهروندان دست به دست هم دهند، افزود: در این راستا سازمان میادین شهرداری تبریز در تعیین و ساماندهی مراکز عرضه دام زنده و همچنین ادارات کل جهاد کشاورزی، دامپزشکی و صنعت و معدن و تجارت استان و بهداشت در امر نظارت‌های بهداشتی و اقتصادی نقش بسزایی دارند.

وی بیان کرد: بخاطر شیوع تب کریمه کنگو تمام موسسات خیریه که قصد قربانی کردن در این عید فرخنده دارند می بایست امسال نیز قربانی‌ها را فقط در کشتارگاه تبریز ذبح کنند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: کشتارگاه تبریز آماده است قربانی را به نیابت و با قیمت مصوب و در صورت تمایل بسته بندی و بعد از رعایت پیش سرد در هر محلی که درخواست می‌دهند، رایگان تحویل دهد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=40241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.