10
ارس می‌تواند بعنوان الگوی ملی در مباحث گردشگری و زیست محیطی مطرح شود

حفاظت از محیط زیست ضرورت ملی و تکلیف شرعی است

  • کد خبر : 40309
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
حفاظت از محیط زیست ضرورت ملی و تکلیف شرعی است
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست با مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: ارس می تواند بعنوان الگوی ملی در مباحث گردشگری و زیست محیطی مطرح شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مجید کیانی در این نشست با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست یک تکلیف شرعی و ملی است گفت: مناطق حفاظت شده پیرامون محدوده منطقه آزاد ارس به‌عنوان اندوخته‌های طبیعی از پتانسیل زیست محیطی بالایی برخوردارند و بسترهای مناسبی برای تنوع زیستی جانوری و گیاهی هستند که نیاز به حفاظت دارند.

کیانی تصریح کرد: مناطق پنجگانه حفاظت شده پیرامون منطقه آزاد ارس پتانسیل‌های ارزشمندی است که اگر به صورت اصولی و برنامه ریزی شده از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم منطقه آزاد ارس می‌تواند بعنوان الگوی ملی در مباحث گردشگری و محیط زیست مطرح شود.

کیانی معرفی و شناساندن جاذبه ها و ظرفیت های مناطق حفاظت شده ارس را ضروری دانست و گفت: نیاز است با تعامل و همکاری مشترک با محیط‌زیست استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی و با لحاظ کردن الزامات قانونی محیط‌زیست، پتانسیل‌های محیط‌زیستی و سرمایه‌های طبیعی بالقوه ارس را برای عموم مردم کشور معرفی نموده و زمینه جذب گردشگر و توسعه خدمات گردشگری در منطقه را فراهم سازیم و ضمن توجه به رونق اقتصادی، ملاحظات زیست محیطی را نیز در تمامی طرح ها مدنظر قرار دهیم.

مدیرکل محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست گفت: منطقه آزاد ارس به دلیل قرارگیری در محدوده ۵ منطقه حفاظت شده پناهگاه حیات وحش کیامکی، پارک ملی کنتال و مناطق حفاظت شده مراکان، دیزمار و ارسباران از موقعیت ممتاز و ویژه ای در بین مناطق آزاد کشوربرخوردار است.

شهنام اشتری این موضوع را یک فرصت بی نظیر برای ارس عنوان کرد و افزود: قرارگیری منطقه آزاد ارس در این موقعیت و وجود شبکه‌های ارتباطی ریلی و جاده ای در آن، یک فرصت استثنایی و بی‌نظیر برای توسعه خدمات گردشگری،اقتصادی و تجاری برای منطقه محسوب می‌شود.

اشتری همچنین در بخش پایانی سخنان خود به دلیل اقدامات انجام گرفته توسط سازمان منطقه آزاد ارس در راستای مفاد تفاهنامه فی مابین و احداث پاسگاه محیط بانی نوردوز قدردانی کرد.

لازم بذکر است در پایان این مراسم معصومه هوشمند بعنوان سرپرست جدید مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد ارس معرفی و از خدمات منیژه موسوی مدیر پیشین این مدیریت تجلیل شد.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=40309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.