3
رئیس سازمان صمت؛

آذربایجان‌شرقی بهشت معادن مس و طلا/ اقتصاد آذربایجان‌شرقی متحول می‌شود

  • کد خبر : 40717
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
آذربایجان‌شرقی بهشت معادن مس و طلا/ اقتصاد آذربایجان‌شرقی متحول می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حوزه معدن به ویژه در بخش فلزات ظرفیت بسیار زیادی وجود دارد، گفت: آذربایجان‌شرقی بهشت معادن مس و طلا است، چرا که ارزش افزوده بیشتری دارد و صنایع پایین دستی زیادی در این استان وجود دارد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، صابر پرنیان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت روز صنعت و معدن انجام شد، اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی در حوزه صنعت از استان‌های خوب کشور است به‌طوریکه از لحاظ صنعتی استان پیشرو در کشور هستیم.
وی با بیان اینکه صنعت آذربایجان.شرقی متکی بر بخش خصوصی است، گفت: برخلاف استان‌هایی که در تراز اول کشور قرار دارند در آذربایجان‌شرقی کمترین سرمایه‌گذاری بخش دولتی انجام شده که این موضوع یک مزیت برای استان محسوب می‌شود، چراکه اقتصاد بخش خصوصی، اقتصادی پویا، بهره‌‌ور و مردمی‌تر است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی از لحاظ ذخایر معدنی در رتبه نخست کشور قرار دارد ولی از نظر تعداد معادن فعال در جایگاه سوم هستیم.
پرنیان افزود: با توجه به اینکه در طول سال‌های گذشته حوزه معدن زیر سایه بخش صنعت استان مورد کم توجهی قرار گرفته، بنابراین اکنون در دولت سیزدهم با همراهی سازمان صمت، تیم اقتصادی استان، اتاق بازرگانی تبریز و تمام نهادهای مرتبط مقرر شده نگاه ویژه‌ای به بخش معدن داشته باشیم.
آذربایجان‌شرقی بهشت معادن مس و طلا
وی با بیان اینکه در حوزه معدن به ویژه در بخش فلزات ظرفیت بسیار زیادی وجود دارد، متذکر شد: آذربایجان‌شرقی بهشت معادن مس و طلاست، چرا که ارزش افزوده بیشتری دارد و صنایع پایین‌دستی زیادی در این استان وجود دارد.
وی تاکید کرد: با تکمیل فعالیت معادن مس، طلا و نفلین سینیت اقتصاد استان متحول خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حوزه صادرات ششمین استان کشور هستیم، یادآور شد: البته بخشی از کالاهای صادراتی از سایر استان‌ها صادر می‌شود.
وی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی یک استان صادرات‌محور است و بازرگانان و تجار سرشناس و خوبی دارد.
پرنیان با بیان اینکه ۱۵۰ هزار واحد صنفی در استان وجود دارد، تصریح کرد: باید نگاهمان را به حوزه کسب و کار، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان تغییر دهیم تا بستر مناسبی برای فعالیت و تولید فراهم شود.
وی به اهمیت همکاری و همراهی تمام دستگاه های متولی اشاره کرد و افزود: موضوع تولید و سرمایه‌گذاری یک موضوع چند وجهی است، بنابراین برای جلوگیری از فرار سرمایه‌گذاران باید نگاه بخشی‌نگری را کنار بگذاریم.
تولید ثروت با فعال کردن توانمندی‌های جدید اقتصادی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: اگر تمام کارها را در چارچوب قانونی انجام دهیم فعالیت معادن علاوه بر آبادانی منطقه، موجب تولید ثروت، احداث طرح‌های عمرانی، ارتقاء سطح بهداشتی و رفاهی خواهد شد.
پرنیان ادامه داد: مواد معدنی پس از فرآوری و تبدیل به مواد دیگر ارزش افزوده بالایی ایجاد می‌کند که در ادامه این روند با تولید ثروت در کشور، قدرت پول ملی افزایش می‌یابد و افزایش قدرت اقتصاد موجب بهبود معیشت مردم می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت شناخت نقاط ضعف و قوت حوزه‌های مختلف اقتصادی گفت: ابتدا باید مفاهیم اقتصادی را به خوبی تببین کنیم و به دید مشترک برسیم تا تاثیر این موضوع در این بخش نمایان شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تمام برنامه‌ریزی‌ها باید بر اساس سند آمایش سرزمینی اتخاذ شود، اضافه کرد: با وجود تمام مسائل و مشکلات، بنای تولید و صنعت بر اساس سند آمایش سرزمین، مزیت‌ها و فرصت‌هاست برای مثال وقتی در استان ذخایر فلزات وجود دارد باید به سمت توسعه صنایع پایین‌دستی این حوزه حرکت کنیم.
فعالان اقتصادی بخش خصوصی در مسیر توسعه
پرنیان ادامه داد: صنعت استان یک صنعت درون‌زا است، چراکه فعالان اقتصادی بخش خصوصی با نگاه واقعی و مبتنی بر بهره‌وری و پایداری فعالیت خود را توسعه می‌دهند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، فعالان و صاحبان کسب و کارها در استان با کمترین مانع، مسیر تولید خود را توسعه دهند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=40717

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.