10
استاندار آذربایجان شرقی؛

باید سه درصد بودجه دستگاه‌ها برای کارهای فرهنگی اختصاص یابد

  • کد خبر : 40778
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
باید سه درصد بودجه دستگاه‌ها برای کارهای فرهنگی اختصاص یابد
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر توجه ویژه دستگاه‌های اجرایی استان به امور فرهنگی، گفت: براساس قانون باید سه درصد بودجه دستگاه‌ها برای کارهای فرهنگی اختصاص یابد و مسئولان باید نسبت به پشتیبانی و تأمین نیازهای جوانان دغدغه‌مند باشند.

به گزارش آژانس خبری  تبریزمن، زین العابدین خرّم رضوی در ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان، اظهار کرد: حضور مدیران دستگاه‌های عضو در جلسات این ستاد ضروری است و در کنار آن از حضور جوانان هم برای طرح مسائل و مشکلات این حوزه بهره‌گیری شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در بین دستگاه‌ها بیشترین ارتباط را با قشر جوان و نوجوان دارد و نسبت به سایر ادارات باید احساس مسئولیت بیشتری در این خصوص داشته باشد.

خرّم گفت: براساس پایش علمی و تحقیقاتی که انجام گرفته کمترین علاقه در بین جوانان به امور ورزشی و هنری است که این مسأله مهمی است و باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فعالیت جسمی برای جوانان و نوجوانان بسیار مهم است، افزود: ورزش جزو نیازهای اصلی نسل جوان است که باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اهتمام دستگاه‌های فرهنگی نسبت به غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، گفت: همه دستگاه‌ها برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت خود را به صورت دقیق و وسیع از طریق رسانه‌ها و صداوسیما اطلاع‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها از موسساتی که فقط مدرک می دهند و آموزش مناسبی ندارند گله‌مندند و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای باید در این خصوص وارد عمل شده و آموزشگاه‌های مجاز و غیرمجاز را معرفی کند.

خرّم با تاکید بر توجه به مربی‌محوری در امر آموزش، گفت: مربی خوب همانند چراغی است که نواجوانان و جوانان دور آن جمع می‌شوند و دستگاه‌ها باید در برنامه‌های آموزشی به دنبال مربیانی باشند که بتواند جوانان و نوجوانان را جذب کنند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، گفت: بانک ملی در این خصوص خوب عمل کرده و باید مورد تقدیر قرار گیرد و سایر بانک‌هایی که عملکرد مطلوب نداشته‌اند باید به آنها تذکر داده شود.

استاندار اذربایجان شرقی همچنین خواستار معرفی ازدواج‌های موفق از طریق برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای شد و با اشاره به اینکه آمار کارکنان مجرد در برخی دستگاه‌ها بالاست، از مدیران ادارات خواست اقدامات لازم برای تشویق کارکنان خود به ازدواج را انجام دهند.

حبیب ستوده‌نژاد، مدیرکل ورزش و جوانان و دبیر ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان نیز گزارش مفصلی از برگزاری برنامه‌های هفته ازدواج و جشن‌های این هفته را ارائه کرد.

امیر تقی‌زاده، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان هم در مورد آغاز ایام اوقات فراغت و تعطیلی تابستانی مدارس و مراکز آموزشی استان، از آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی استان برای پذیرش متقاضیان نوجوان و جوان خبر داد.

عادل غلامی، مسئول شورای هماهنگی بانک‌های استان هم آمار مربوط به تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در سال گذشته و ۳ ماهه ابتدایی سال جاری را ارائه کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=40778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.