6
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی:

مصرف گاز نیروگاه های آذربایجان شرقی افزایش یافت

  • کد خبر : 42101
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
مصرف گاز نیروگاه های آذربایجان شرقی افزایش یافت
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: امسال مصرف گاز نیروگاه های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، نیم درصد افزایش یافته است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، به نقل از ایرنا، نادر کمالی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال تاکنون نیروگاه های استان ۹۷۴ میلیون و ۳۷۳هزار و ۲۴ متر مکعب در ساعت گاز مصرف کرده اند که این رقم در مقایسه با مدّت مشابه سال قبل، رشد نیم درصدی دارد.
وی با اشاره به اهمیت تأمین گاز نیروگاه های آذربایجان شرقی یادآور شد: بر اساس ابلاغیه های شرکت ملی گاز ایران حجم گاز تعهد شده در بخش نیروگاهی تخصیص یافته است.

کمالی اظهار کرد: مدیریت مصرف گاز توسط مشترکان خانگی و نهادینه سازی فرهنگ صحیح در بین خانواده های استان، زمینه ساز انتقال گاز صرفه جویی شده به بخش های مهم و زیرساختی نظیر نیروگاه ها و صنایع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خاطرنشان کرد: به کارگیری گاز طبیعی در بخش نیروگاهی و صنعت، علاوه بر صرفه اقتصادی، زمینه ساز حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلایندگی هوای استان خواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد: ۱۰ هزار مصرف کننده جزء و عمده صنعتی در استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

کمالی با اشاره به اینکه ۶۶ درصد مصوبات شورای اقتصاد مبنی بر نزدیک رسانی گاز به بخش های صنعتی استان آذربایجان شرقی تحقق یافته است، گفت: از یکهزار و ۳۱۸ واحد صنعتی مورد تعهد برای نزدیک رسانی گاز، ۸۶۶ واحد صنعتی تاکنون گازدار شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال گازرسانی به ۱۲۰ صنعت برنامه ریزی شده و در حال اجراست، اظهار داشت: در چهار ماهه نخست سال جاری ۳۷ واحد صنعتی گازدار و ۲۷ صنعت در قالب مصوبه شورای اقتصاد نزدیک رسانی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای این شرکت برخورداری صنایع جزء و عمده از نعمت گاز طبیعی بوده که با رویکرد توسعه اقتصادی استان، ایجاد ارزش افزوده، حفظ محیط زیست و اشتغال آفرینی انجام شده و سهم مهمی در ارتقای زیرساخت های مهم استان داشته است.

کمالی با اشاره به نگاه ویژه دولت به اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده تصریح کرد: در راستای سیاست های دولت و ابلاغیه های اجرایی به خصوص مصوبه شورای اقتصاد، جذب ۳۳۲ مشترک صنعتی نیز در کارنامه عملکردی این یک سال ثبت شده است.

اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۹ درصد خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند می باشند که با به ثمر رسیدن پروژه های عمرانی گاز در آینده نزدیک، این بهره مندی به ۹۹.۹ درصد افزایش خواهد یافت.

آذربایجان شرقی دارای سه نیروگاه تبریز، سهند و صوفیان با ظرفیت تولید بیش از ۲ هزار مگاوات برق است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=42101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.