13
معاون دادستان کل کشور:

برخی از ورود گردشگران خارجی به ایران می‌ترسیدند

  • کد خبر : 42336
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
برخی از ورود گردشگران خارجی به ایران می‌ترسیدند
معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به نگاه‌های اشتباهی که به گردشگران خارجی وجود داشته است، گفت:‌ برخی‌ از ورود گردشگر خارجی ترس داشتند، درحالی‌که گردشگرانی که به ایران می‌آیند دنبال مسائل غیراخلاقی نیستند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سعید عمرانی در دومین روز از همایش معاونان میراث‌فرهنگی که دوشنبه ۳۱ مردادماه در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهار کرد: به‌عنوان یک مقام قضایی که استقلال سیاسی دارم باید بگویم که در توجه به این وزارتخانه کم‌کاری شده و به آن به‌عنوان یک وزارتخانه معمولی و عادی نگاه شده است، درحالی که وزارت میراث‌فرهنگی یک وزارتخانه معمولی نیست، بلکه در حوزه‌های مختلف حتی سیاسی و امنیتی تاثیرگذار است.

این مقام قضایی در ادامه به موضوع سفر گردشگران خارجی به ایران پرداخت و گفت: یک نگاه اشتباه در گذشته وجود داشت که برخی‌ از ورود گردشگر ترس داشتند و بهانه‌هایی می‌آوردند که شاید ورود گردشگر تاثیرات منفی در حوزه فرهنگ ما داشته باشد، در حالی‌که اعتقاد دارم گردشگرانی که به ایران می‌آیند دنبال مسائل غیراخلاقی نیستند، بلکه گردشگران فرهنگی هستند که قبل از ورود به ایران مطالعه دارند، هدف‌گذاری می‌کنند و برای بازدید از آثار تاریخی ارزشمند ایران که در دنیا بی‌نظیر است، به کشورمان سفر می‌کنند.

او اضافه کرد: در مواجهه با گردشگران خارجی از نزدیک دیده‌ام که قوانین و عرف جاری کشور را در مسائل مختلف رعایت می‌کنند. این افراد در بازدید از بناها و آثار تاریخی کشورمان با فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی آشنا خواهند شد و ما باید بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق در مدت حضور آن‌ها بهترین استفاده را داشته باشیم.

عمرانی افزود: میراث ناملموس ما برای گردشگران خارجی جذابیت دارد، به عنوان مثال مراسم و آیین‌های عاشورایی برای گردشگران خارجی جالب توجه آمده است و من حتی گردشگرانی از جمله خانم‌های اروپایی را دیده‌ام که با حضور در این مراسم و شنیدن موضوعات مرتبط با حادثه کربلا تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد:‌ در کنار آثار تاریخی، ما هنرمندان صنایع‌دستی را داریم که بهترین آثار را تولید می‌کنند. برای دادن هدایا به مهمانان، خصوصا مهمانان خارجی در دستگاه‌های مختلف باید از صنایع‌دستی استفاده شود و ذی‌حساب‌ها این گونه فاکتورها را بپذیرند و هزینه را صرف هدایای دیگر نکنیم.

عمرانی همچنین گفت: در قوه قضائیه آمادگی همکاری با مدیران میراث‌فرهنگی را داریم. اعتقاد ما بر این است که شأن میراث‌فرهنگی آن‌طوری که شایسته است باید حفظ شود. ما آماده همکاری برای صیانت از آثار تاریخی و حوزه میراث‌فرهنگی هستیم. این قول را می‌دهم با هدف حمایت از حقوق عامه و هماهنگی هرچه بیشتر بین معاونان میراث‌فرهنگی و دادستان‌ها، نامه‌ای را با امضای دادستان کل کشور به تمام دادستان‌ها در سراسر کشور ارسال کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=42336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.