5
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح های کشاورزی استان/۱۴۰۱، سال خودکفایی گندم خواهد بود

  • کد خبر : 42569
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح های کشاورزی استان/۱۴۰۱، سال خودکفایی گندم خواهد بود
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تخصیص بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان اعتبار و بودجه ملی، استانی و نیز اعتبارات تخصیصی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای طرح ها و برنامه های حوزه کشاورزی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، اکبر فتحی، همزمان با هفته دولت، در نشست خبری خود با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این میزان اعتبار تخصیص یافته، جدای از ردیف های اعتباری مربوط به تسهیلات بوده و خواهد توانست زمینه ساز رشد و توسعه فعالیت ها و برنامه های زیربنایی بخش کشاورزی استان شود.
وی خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار تخصیصی، برای ۲۴ طرح و پروژه بزرگ و زیربنایی در سال جاری هزینه خواهد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی های دولت سیزدهم در بخش کشاورزی نیز گفت: سیاست های اتخاذی دولت سیزدهم از بدو شروع به کار، به ویژه در خصوص تعیین قیمت خرید تضمینی گندم و سایر محصولات کشاورزی، با جدیت دنبال می شود و بر اساس شرایط و وضعیت موجود، تلاش خواهیم کرد سال ۱۴۰۲، سال پایدارسازی تولید و خودکفایی گندم در کشور و استان باشد.
فتحی در بخش دیگری از سخنان خود، همچنین با تاکید بر این که تصمیمات دولت زمینه ساز رشد ۱۳۶ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شده است، خاطر نشان کرد: پیش بینی می کنیم، خرید تضمینی گندم در سال جاری، رشد ۱۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشد.
وی حرکت به سمت توسعه الگو و شیوه کشاورزی قراردادی در سطح استان را از جمله طرح ها و برنامه های این سازمان اعلام و تصریح کرد: امروزه در قالب کشاورزی قراردادی، کشاورز می تواند کود و بذر خود را به صورت رایگان از طریق سازمان غله تامین نموده و حتی محصول خود را بیمه نماید و پس از اینکه محصول را برداشت نموده و به دولت تحویل داد، هزینه های آن از مطالبات پرداختی به وی کسر شود که این یک آرزوی غیرقابل دسترس برای کشاورزان بود اما امروزه با تدابیر دولت عملیاتی شد.
فتحی در عین حالاز تحت پوشش قرار گرفتن ۲۷ هزار هکتار از اراضی دیم استان با شیوه کشاوری قراردادی خبر داد و افزود: این اقدام، عمدتا در اراضی دیم و با پشتیبانی تعاونی روستایی در سطح استان مدیریت و عملیاتی شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه تلاش و برنامه ریزی در راستای اصلاح الگوهای کشاورزی را از دیگر برنامه های مهم این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: این طرح با جدیت و اولویت قابل توجهی طی دو سال گذشته از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان دنبال شده و خوشبختانه با همراهی و مشارکت اغلی کشاورزان، نتایج و موفقیت های قابل توجهی نیز در این بخش حاصل شده است.
وی با اشاره به سرمایه گذاری و حمایت های جدی این سازمان از توسعه گلخانه های متعدد در سطح آذربایجان شرقی طی سال های اخیر خبر داد و افزود: در سایه این حمایت ها و مشارکت بخش خصوصیریال آذربایجان شرقی رتبه نخست کشوری در دو بخش توسعه و فعالیت گالخانه ها را در اختیار دارد و این سازمان، اجبار و اصرار ویژه برای توسعه این بخش از فعالیت ها و سرمایه گذاری های بخش خصوصی در حوزه کشاورزی دارد.
فتحی در عین حال از اعطای بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به واحدها و مجموعه های تولیدی در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این حمایت ها در راتسای توسعه کشاورزی، ایجاد ارزش افزود و فعال سازی مداوم واحدهای تولیدی صورت گرفته و همچنان نیز ادامه خواهد داشت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در عین حال با اشاره به برنامه ریزی های این سازمان در ایجاد بانک اطلاعات اراضی کشاورزی گفت: در راستای تثبت، دسته بندی و نهایی کردن آمار و اطلاعات مربوط به اراضی کشاورزی استان، اقدامان قابل توجهی طی یک سال گذشته صورت گرفته و در حال حاضر، با تکگیه بر ظرفیت های فنی و نیز بهره گیری از تکنولوژی روز، نقشه کاداستر تمامی اراضی کشاورزی استان تهیه و ثبت آماری شده است.
فتحی در خاتمه افزود: بر اساس برنامه جامع و کلی تحول کشاورزی که از ابتدای دولت سیزدهم از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ گردیده، به دنبال ایجاد تحولات بنیادی در تمامی بخش های کشاورزیریال دامپروری، تولید و صادرات محصولات کشاورزی هستیم و این امر با تلاش فعالان این حوزه و حمایت های سازمان محقق خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=42569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.