6

آمریکا با وقت کشی در مذاکرات می‌خواهد ایران را مجبور به کوتاه آمدن کند

  • کد خبر : 42536
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
آمریکا با وقت کشی در مذاکرات می‌خواهد ایران را مجبور به کوتاه آمدن کند
امام جمعه تبریز گفت: آمریکا با وقت‌کشی و تعلل در مذاکرات می‌خواهد ایران را دچار سختی و فرسایش کند و با فضاسازی داخلی توسط مرعوبان و‌دلدادگان داخلی غرب تلاش دارد تا دولت ایران را به کوتاه آمدن مجبور سازد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک هفته دولت اظهار کرد: در این هفته، بهانه‌ایست برای اعلام خدمات دولت خدمتگزار؛ دولت سیزدهم و مردمی تلاش‌های زیادی کرده‌اند.

وی خطاب به وزیر بهداشت که امروز در نماز جمعه تبریز شرکت کرده بود، گفت: آقای وزیر بهداشت شما در عین حالی که نماینده دولت خدمتگزار در تبریز حضور پیدا کردید به عنوان یکی از افتخارات آذربایجان در کابینه حضور دارید. از آقای رئیسی تشکر می‌کنیم که در ۱۲ ماه، ۳۱ سفر استانی داشته و تصویب چهار هزار و ۵۰۰ طرح ، ۳۷۶ سفر توسط وزرا، از کارهای این دولت مردمی است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ما منکر مشکلات معیشتی و اقتصادی نیستیم و از دولتمردان درخواست رسیدگی داریم ولی فقط به یک‌حوزه مثل بهداشت و درمان نگاه کنید و ببینید که آغاز واکسیناسیون عمومی، واردات ۱۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا، تولید بیش از ۶۰ میلیون‌دوز واکسن داخلی و آماده‌سازی زمینه صادرات واکسن ایرانی، تزریق ۶۷ میلیون نفر از دوز اول‌ واکسن ۵۶ میلیون دوز دوم و ۲۸ میلیون نفر از خدمات این دولت در این ۱۲ ماه است.

وی با اشاره بر واکسیناسیون دو و نیم میلیون نفر اتباع خارجی، افزایشی داروخانه بیماران کرونا از ۱۰۰ داروخانه به ۳۰۰ داروخانه، ادامه داد: اعمال بیمه رایگان، پوشش بیمه ناباروری، اجراسازی نسخه‌نویسی الکترونیکی، اصلاح تعرفه خدمات پرستاری به عنوان مطالبه ۱۴ ساله، تصویب افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی، اصلاح نظام یارانه دارو در طرح دارویار، پوشش حمایتی بیمه‌ای ۱۱۹ قلم داروی بدون نسخه از جمله بخشی از اقدامات یک وزارت‌خانه دولت سیزدهم است.

وقت‌کشی آمریکا در مذاکرات نشان از استیصال او در مواجه با ایران است

خطیب جمعه تبریز در توضیح مسائل سیاسی کشور بیان کرد: وقت کشی آمریکا در بحث مذاکرات نشان از استیصال او در مواجه با ایران است چراکه پس از رد و بدل شدن طرح‌ها و برگه‌های توافق ایران و مذاکره‌کنندگان غربی و‌ پیشنهادات نهایی ایران به اروپا و آمریکا، اکنون و تا زمان تحریر نهایی این سرخط تحریری، آمریکا در طول ۱۰ روز با تعلل برخورد کرده است درحالی که شخص نماینده اتحادیه اروپایی تاکید کرده که ایران پیشنهادهای خوبی داده است.

وی گفت: آمریکا با وقت‌کشی و تعلل می‌خواهد ایران را دچار سختی و فرسایش کند و با فضاسازی داخلی توسط مرعوبان و‌دلدادگان داخلی غرب تلاش دارد تا دولت ایران را به کوتاه آمدن مجبور سازد.  

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: رئیس جمهور ایران بارها مطرح کرده است که هرگز از منافع حقیقی ایران کوتاه نخواهیم آمد.

هفته دولت، هفته قدردانی از دولتمردان است

وی در ادامه با بیان اینکه هفته دولت، هفته قدردانی از دولتمردان است که در راه خدمت به مردم قدم برداشته‌اند؛ گفت: شهید باهنر و رجایی تا ابد نامشان خواهد ماند زیرا با ایمان و استقامت و عمل صالح استوار ایستادند و با شهادت خود در ذهن و جان مردم خواهند ماند.

امام جمعه تبریز با تشکر از مسوولان ادارات برای برپایی میز ادارات به مناسبت هفته دولت، گفت: یاد شهدای عزیز رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم و به نمایندگی از مردم استان، از همه خادمان دولت خدا قوت می‌گویم.

ترویج فکر مبارزه با اشرافی‌گری در ذهن مردم بهترین راه برای عدالت‌خواهی است

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به تقوای الهی باید به سمت و سوی عدالت رفت، گفت: کار مطالعاتی و فکری یکی از راه‌های عدالت‌خواهی است؛ دقت به اصلاح فرهنگ عمومی جامعه نیاز است.

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: ترویج فکر مبارزه با اشرافی‌گری در ذهن مردم بهترین راه برای عدالت‌خواهی است.

 آرامشی که در عفو است در انتقام نیست

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با بیان اینکه آرامشی که در عفو است در انتقام نیست، گفت: از عوامل دیگر که باعث شود روزی افزایش یابد، زکات است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان افزایش زکات دهی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته افزود: در استان آذربایجان‌شرقی هر سال موضوع زکات با افزایش ۷۰ یا ۸۰ درصد رشد روبه‌رو می‌شود.

نیت خوب به دیگران از دیگر دلایل افزایش روزی است

آل‌هاشم بیان کرد: نیت خوب به دیگران(برادران و‌ خواهران دینی) از دیگر دلایل افزایش روزی است؛ سعی کنیم با چشم خوب و نیت خوب به همدیگر نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه ایران، متدین‌ترین مردم تاریخ هستند، گفت: مردم در فشارها و تهاجم‌ها، پرچم ولایت را پایین نگذاشتند.

امام جمعه تبریز متذکر شد: باید نمره را از روی تهاجم دشمن به یک جوان بدهیم؛ ۲۵ میلیون مسافر سالانه به مشهد مقدس، ۱۵ میلیون سفر به جمکران و یا سفر عاشقانه مردم به ارربعین حکایت از دینداری دشمن نیست.

وی  با بیان اینکه  با یک حرکت کوچک دشمن نگوییم که متدین کم شده است؛ اظهار کرد: آیا  ۲۵ میلیون مسافر سالانه به مشهد مقدس، ۱۵ میلیون سفر به جمکران و یا سفر عاشقانه میلیونی مردم به  کربلا و نجف و اربعین حکایت از دینداری مردم نیست، انسان باید نسل جدید را خوب تربیت کند و پرچم اسلام را در دست بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: در این دوره لیبرال دموکراسی جهان، مردم ایران به پرچم اسلام رای داد و این علامت رشد دینداری در جامعه است از این‌رو نباید مایوس شویم.

وی در معرفی مساجد تبریز، گفت: از نظر حضور جمعیت مسجد شکلّی یک مسجد منظم است و همه وعده‌های نماز در آنجا برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=42536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.