12

افزایش دسترسی روستائیان آذربایجان‌شرقی به انرژی پاک در دولت سیزدهم

  • کد خبر : 42543
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
افزایش دسترسی روستائیان آذربایجان‌شرقی به انرژی پاک در دولت سیزدهم
در مدت سپری شده از فعالیت دولت سیزدهم ۲۰۴ روستای آذربایجان‌شرقی به شبکه گاز متصل شده و دسترسی روستائیان استان به این انرژی پاک به ۹۹ درصد رسیده است.

به گزارشآژانس خبری تبریزمن، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم بر محرومیت زدایی و عدالت محوری و توزیع عادلانه رفاه در تمام نقاط کشور، گفت: از مرداد ماه ۱۴۰۰ تا تیرماه امسال، در ۱۲۴ روستای استان افزون بر ۱۳۹۹ خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اند.

نادر کمالی افزود: در طول این یک سال ۶۳۰ کیلومتر خطوط شبکه در اقطار مختلف و در مسیرهای سخت گذر و کوهستانی اجرا شده و ۱۳ هزار و ۹۰۲ انشعاب برای بهره مندی مشترکین از گاز طبیعی نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه در طول خدمت یک ساله دولت سیزدهم ۴۷ هزار و ۶۸۰ مشترک جذب شده است، گفت: روستاهای باقی مانده با سرعت و شتاب فزاینده ای از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

وی با اشاه به اینکه  ۹۸.۲۸ درصد روستاهای آذربایجان شرقی شامل ۲هزار و ۳۶۰ روستا از ۲هزار و ۷۵۶ روستا از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت: تا سال ۱۴۰۲ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار می شوند.

کمالی با اعلام اینکه طرح گازرسانی به ۸۰ روستای استان در هفته دولت امسال بهره برداری می‌شود، گفت: با بهره برداری از این طرح تعداد روستاهای گازرسانی شده به ۲هزار و ۴۴۰ روستا معادل ۹۹ درصد جمعیت روستایی می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: ۳ طرح دیگر هم شامل گازرسانی به ۲۴ روستای آذربایجان شرقی، جابجایی ایستگاه گاز مرند و خط تغذیه گاز هشترود به مراغه با ۱۹۲ میلیارد تومان هم در هفته دولت آغاز می شود.

کمالی گفت: از ۳۱۶ روستای باقی مانده استان، گازرسانی در ۷۰ روستا نیز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه امسال ۹۲۳ میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه های آذربایجان شرقی تحویل شده است، ادامه داد: با مدیریت مصرف گاز در بیش از یک سال گذشته قطعی گاز در استان نداشتیم.

کمالی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۷۳۷ هزار مشترک گاز در آذربایجان شرقی وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۰ هزار مشترک صنعتی گاز و ۲۰۴هزار مشترک تجاری و صنعتی کوچک در استان هستند.

وی یادآور شد: ۵۰ میلیون مترمکعب روزانه مصرف گاز آذربایجان شرقی است که سال گذشته ۱۰۸ هزار متر مکعب در ساعت در اختیار صنایع آذربایجان شرقی قرار گرفت.

۱۰ هزار واحد صنعتی آذربایجان شرقی گازرسانی شده است

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی این شرکت در گازرسانی به واحدهای صنعتی متقاضی و عقد قرارداد با صنایع، اهتمام ویژه ای داشته به طوریکه تاکنون ۱۰ هزار مصرف کننده جزء و عمده صنعتی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

وی با اعلام اینکه  ۶۶ درصد مصوبات شورای اقتصاد مبنی بر نزدیک رسانی گاز به بخش های صنعتی استان تحقق یافته است، گفت: از ۱۳۱۸ واحد صنعتی مورد تعهد برای نزدیک رسانی گاز، ۸۶۶ واحد صنعتی تاکنون گازدار شده است.

کمالی با اشاره به نگاه ویژه دولت به اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده خاطرنشان کرد: در راستای سیاست های دولت و ابلاغیه های اجرایی به خصوص مصوبه شورای اقتصاد، جذب ۳۳۲ مشترک صنعتی در کارنامه عملکردی این یک سال ثبت شده است.

وی درخصوص برنامه های پیش بینی شده امسال اعلام کرد: امسال گازرسانی به ۱۲۰ واحد صنعتی برنامه ریزی شده و در حال اجراست.

کمالی اظهار داشت: در چهار ماهه نخست سال جاری ۳۷ واحد صنعتی گازدار و ۲۷ صنعت در قالب مصوبه شورای اقتصاد نزدیک رسانی شده است.

افزایش ۰/۵ درصدی مصارف گاز نیروگاه های استان آذربایجان شرقی

مدیر بهره برداری شرکت گاز استان آذربایجان شرقی هم اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیروگاه های استانی بیش از ۹۷۴ میلیون متر مکعب در ساعت گاز مصرف کرده اند که این رقم در مقایسه با مدّت مشابه سال قبل، رشد نیم درصدی داشته است.

خسرو آریان پور با اشاره به اهمیت تأمین گاز نیروگاه های استان، اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه های شرکت ملّی گاز ایران حجم گاز تعهد شده در بخش نیروگاهی تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف گاز توسط مشترکین خانگی و نهادینه سازی فرهنگ صحیح در بین خانواده های استان، زمینه ساز انتقال گاز صرفه جویی شده به بخش های مهم و زیرساختی نظیر نیروگاه ها و صنایع خواهد شد، خاطرنشان کرد: به کارگیری گاز طبیعی در بخش نیروگاهی و صنعت، علاوه بر صرفه و صلاح اقتصادی، زمینه ساز حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلایندگی هوای استان خواهد بود.

اکنون ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و ۹۹ درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند .

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=42543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.