12

جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 42610
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر در آبان‌ماه سال جاری در تبریز خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،علی محرمی، گفت: در راستای سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری به منظور کشف استعدادهای خلاق در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین و ایجاد بستری مناسب جهت رشد، هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتری با زمینه‌سازی برای جذب بیشتر مخاطب و همچنین اشاعه هنر نمایش و آگاهی افراد جامعه با زبان شیوا و بلیغ نمایش به عنوان شاخص‌ترین زبان عواطف و احساسات و اندیشه‌ها در جهت رشد و شکوفایی این هنر ماندگار سی و چهارمین جشنواره تئاتــر استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در بخش تئاتر صحنه‌ای برای انتخاب آثار برتر جهت معرفی به دبیرخانه جشنواره فجر برگزار می‌شود.

محرمی، موضوعات این جشنواره را شامل متون اورجینال و متون محلی یا برگرفته شده از ادبیات ملی و فرهنگ وسنن و آداب ورسوم بومی آذربایجانی، توسعه فرهنگ اقامه نماز، نمایشهای مذهبی، حمایت از تولید ملی، حجاب وعفاف، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی وایثار و شهادت و نیز توجه به مضامین اجتماعی فرهنگی و انسانی و آسیب های اجتماعی وآسیب های کرونا عنوان کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: متون شرکت کننده در بخش رقابتی که برگزیده آن به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی خواهد شد، بایستی ایرانی بوده و انتخاب موضوع آزاد می‌باشد همچنین متون اقتباسی (آداپته ایرانی شده ) منوط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس (آزاد، وفادارانه ویا نگاهی به متن و …) و با اخذ مجوز تایید از نویسنده یا ناشر و مترجم به صورتی که حقوق معنوی و مادی صاحب اثر حفظ شود؛ می توانند در بخش رقابتی جشنواره حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: قبول درخواست حضور در جشنواره از زمان اعلام فراخوان تا ۲۰ شهریور۱۴۰۱ بوده و اعلام نتایج ارزیابی و بازبینی نهائی آثار تا ۲۰ مهر و در نهایت زمان برگزاری جشنواره ۹ الی ۱۲ آبان ۱۴۰۱ خواهد بود.

محرمی، خاطرنشان کرد: آن دسته از گروه‌های تئاتر استان که در فاصله زمانی جشنواره استانی ۱۴۰۰ تا دو هفته مانده به برگزاری جشنواره استانی در آبانماه ماه سال ۱۴۰۱ آثار خود را حداقل ۵ شب به اجرای عمومی گذاشته باشند می­‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=42610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.