10

افتتاح طرحهای عمرانی و خدماتی در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 42708
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
افتتاح طرحهای عمرانی و خدماتی در آذربایجان شرقی
پنج طرح عمرانی، کشاورزی، مخابراتی و آبرسانی با هزینه ۸۳ میلیارد تومان در خداآفرین افتتاح شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، این طرح‌ها شامل: شبکه فرعی آبیاری، واحد عمرانی، منبع آب روستایی، مدرسه ابتدایی چهار کلاسه وسنگ فرش معابر روستایی و ارتقای پوشش اینترنت چند روستا بود.

۱۱ طرح عمرانی در بخش کندوان میانه با اعتبار بیش از ۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
اجرای طرح هادی روستایی، واحد مسکونی روستایی، طرح حفاظت خاک و کنترل رسوب حوضه ایشلق چای میانه، توسعه و بهسازی شبکه برق روستایی، افتتاح مدارس روستایی، مخزن ذخیره آب ۲۰۰ مترمکعبی روستایی و توسعه اینترنت در روستا‌ها از جمله این طرح‌ها بود.

بهره برداری از ۱۱ طرح عمرانی در بخش ترکمانچای میانه با اعتباری افزون بر ۱۱.۵ میلیارد تومان آغاز شد.
این طرح‌ها شامل: اجرای طرح هادی روستایی، واحد مسکونی روستایی، آسفالت ریزی معابر سطح شهر، طرح‌های دهیاری‌های بخش ترکمانچای، مدارس روستایی، حفر و نیرورسانی به یک حلقه چاه در شهر ترکمانچای و ارتقای پوشش اینترنت روستا‌ها بود.

طرح‌های عمرانی شهرداری هریس هم با هزینه پنج میلیارد تومانی به بهره برداری رسید.
این طرح‌ها شامل: زیر سازی و آسفالت ریزی خیابان‌ها و میدان‌های شهر، تجهیز پارک شهر و خرید و نصب وسایل بازی، تامین روشنایی، نصب دوربین مدار بسته در خیابان‌ها بود.

۲ طرح آموزشی و خدماتی در بخش سیه رود شهرستان جلفا افتتاح شد.
مدرسه ابتدایی خیر ساز ۶ کلاسه و تجهیز خط انتقال آب شرب روستایی با بهره مندی ۳۰ خانواراز جمله این طرح‌ها بود که با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

در شهرستان اهر بهره برداری از طرح بهسازی و آسفالت‌ریزی معابر روستا، طرح هادی و جدول گذاری و سنگفرش روستایی با هزینه سه میلیارد تومان آغاز شد.

احداث مخزن ۱۰۰متر مکعبی بتنی روستایی، تامین آب شرب روستایی، سازه کنترل سیلاب حفاطت از خاک و نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هزینه یک میلیارد تومان در شهرستان هوراند به بهره برداری رسید.

در شهرستان بستان آباد کارخانه تولید فیله‌های بسته بندی با اشتغالزایی ۳۵ نفر، طرح توسعه کارخانه تولید نایلون و نایلکس با اشتغالزایی برای ۵۰ نفر و واحد تولیدی کارتن بسته بندی با اشتغالزایی برای ۳۰ نفر در مجموع با هزینه ۷۲ میلیارد تومان افتتاح شد.

۵ طرح مخابراتی، ۲۰ طرح برق رسانی، ساختمان مرکز رشد واحد‌های فناور و پاسگاه محیط بانی مردق اداره محیط زیست در مجموع با صرف هزینه ۱۱۷ میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان در مراغه افتتاح شد.

طرح ملی مسکن در منطقه طالقانی تبریز کلنگ زنی شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: پروژه ۳۵۲ واحدی طالقانی با نام افرا به کارفرمایی این اداره کل و کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب طرح ملی مسکن اجرا می‌شود.

۳۱ طرح خدماتی با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در شهرستان مرند افتتاح شد.
۲۹ طرح مخابراتی،  آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای تراش سنگ‌های قیمتی، طلا و جواهرسازی با اشتغال زایی ۲۵ نفر، آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای رشته خیاطی بانوان با اشتغال زایی برای ۵ نفر از جمله این طرحها بود.

۱۹ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۹ میلیارد تومان در شهرستان عجب شیر به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل: کانال سنگی و دیوار کشی آرامستان روستایی، جدول گذاری و تعویض معابر و اجرای طرح هادی و آسفالت روستایی‌، پست بانک روستایی و مرمت و برق رسانی مزار شهدا در ۲ روستا بود.

در شهرستان کلیبر ۲۴ باب منزل مسکونی مددجویی کمیته امداد امام خمینی، ارتقای پوشش اینترنت روستایی، مدرسه یک کلاسه روستایی، گازرسانی به کارخانه ماسه شویی و آسفالت شهرداری، تجهیز مدرسه شبانه روزی، آبرسانی روستایی و آسفالت معابر روستاها به بهره برداری رسید.

۱۸ طرح برق رسانی و ۲ طرح آبخیزداری برای مهار آب‌های سطحی با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بخش یامچی افتتاح شد.

با هزینه ای افزون بر ۱۱ میلیارد تومان ۲۸ طرح برق رسانی دربخش مرکزی هشترود، بخش نظرکهریزی و دهستان آتش بیگ به بهره‌برداری رسید.

 

در بخش خسروشاه مجتمع فرهنگی خدماتی و تجاری شهرداری، جدول گذاری زیر سازی و آسفالت خیابان اصلی روستایی هم با هزینه ۴۱ میلیارد تومان افتتاح شد.

طرح آبخیزداری، حفاظت خاک و کنترل رسوب حوزه روستایی با هزینه ای افزون بر ۵ میلیارد تومان از اعتبارات محرومیت زدایی در شهرستان چاراویماق به بهره برداری رسید.

 

به مناسبت هفته دولت ۸۰ واحد مسکن مدد جویان تحت پوشش اداره بهزیستی ملکان به بهره برداری رسید.
این واحد هرکدام با زیر بنای ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ متر مربع برای خانوار‌های چند معلوله، ۲ معلوله و تک معلوله در روستا‌های محروم احداث شده و برای تکمیل وبهره برداری از آن‌ها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

در شبستر بلوار ولایت و روشنایی ورودی روستایی با اعتبار ۷.۵میلیارد تومان افتتاح شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=42708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.