5

رشد ۸۴درصدی پروژه‌های عمرانی خلخال/ مسیر دسترسی جدید از استان اردبیل به آذربایجان شرقی ایجاد شد

  • کد خبر : 42705
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
رشد ۸۴درصدی پروژه‌های عمرانی خلخال/ مسیر دسترسی جدید از استان اردبیل به آذربایجان شرقی ایجاد شد
فرماندار خلخال از ایجاد مسیر جدید دسترسی استان اردبیل به استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در مقایسه با سال گذشته پروژه‌های افتتاحی هفته دولت امسال از نظر ریالی ۱۸۰درصد و از لحاظ تعداد ۸۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سید جواد یحیی‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اجرای از ۵ طرح و پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای در شهرستان خلخال با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: با بهره برداری از پل روستای کمر برروی رودخانه قزل اوزن به روستای گاو هم اکنون مسیر دسترسی جدیدی از استان اردبیل به  روستای گاو از توابع شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی ایجاد شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال هم در این زمینه گفت: عملیات اجرایی راه دسترسی روستای هشی به روستای کمر به طول ۱۲ کیلومتر بوده که ۵ کیلومتر از این مسیر تاکنون زیرپوشش آسفالت قرار گرفته و ۷ کیلومتر باقیمانده فاقد آسفالت نیز هم اکنون درحال راهسازی و اجرای آسفالت بوده و پیش‌بینی می‌شود عملیات کامل آسفالت مسیر ۱۲ کیلومتری یاد شده تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

معروف خسروی اضافه کرد: عملیات اجرایی ستون ها و سرستون‌های پل بزرگ کمر به گاو در سال ۸۹ و ۹۰ اجرا شده و پس از گذشت ۱۰ سال رکود و توقف عملیات اجرایی سرستون‌های پل و عرشه از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال در سال ۱۴۰۰ آغاز و با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در ایام هفته دولت امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال گفت: با تکمیل و بهره برداری از این پل هم اکنون مسیر جدیدی از روستای کمر واقع در بخش خورش رستم شهرستان خلخال به روستای گاو از توابع بخش کاغذکنان شهرستان میانه آذربایجان شرقی ایجاد شده و امکان تردد خودرویی مابین دو استان اردبیل و استان همسایه آذربایجان شرقی  از طریق این پل ورلن دسترسی فراهم شده است.

فرماندار خلخال با اشاره به افتتاح پروژه‌ها و آغاز عملیات اجرایی طرحهای عمرانی و اقتصادی در شهرستان خلخال گفت: در هفته دولت امسال عملیات اجرایی و یا افتتاح ۸۹ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال آغاز شد.

سید جواد یحیی زاده افزود: علاوه بر این ۸۹ طرح، هم اکنون ۱۵۰ پروژه و طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف راه‌سازی، تامین آب شرب شهری و روستایی، بهسازی معابر روستایی، تامین زیرساخت‌های ارتباطی، جهاد کشاورزی، صنعت و گردشگری در حال اجرا است که با بهره‌برداری از این طرح ها شاهد تحولی مهم در امر توسعه و رونق اقتصادی شهرستان خواهیم بود.

روز گذشته و در جریان سفر سید حامد عاملی استاندار اردبیل به شهرستان خلخال ۸۹ طرح عمرانی و اقتصادی افتتاح شد و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=42705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.