4

فرماندار: ظرفیت مراغه در پنجمین دوره تخصصی ژئوپارکهای جهانی یونسکو معرفی می‌شود

  • کد خبر : 42778
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
فرماندار: ظرفیت مراغه در پنجمین دوره تخصصی ژئوپارکهای جهانی یونسکو معرفی می‌شود
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه به ظرفیت بالقوه مراغه در زمینه ایجاد و ثبت ژئوپارک ملی و جهانی اشاره و بیان کرد: «علیرضا امری‌کاظمی» مدیر ژئوپارک جهانی یونسکو در جزیره قشم به زودی ظرفیت‌های مراغه را در پنجمین دوره تخصصی ژئوپارکهای جهانی یونسکو معرفی می‌کند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،«داود اسدیان» روز سه‌شنبه افزود: «امری کاظمی» اواخر خرداد سال جاری با سفر به مراغه و حضور در جلسه معرفی ژئوسایت‌های پیشنهادی شهرستان، مسئولان محلی را بیش از پیش برای ایجاد و ثبت ژئوپارک مراغه ترغیب کرد.

وی داد: اکنون مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان و اقشار مختلف مردم برای ایجاد و ثبت ژئوپارک مراغه جلب شده و دفتر ستادی آن نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

«امری کاظمی» نیز به خبرنگار ایرنا گفت: پنجمین دوره تخصصی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو از ۲۹ مهر سال جاری در ژئوپارک «لنگکاوی» مالزی برگزار می‌شود و علاوه بر بنده، پروفسور «ابراهیم کومو» معاون شبکه ژئوپارک‌های جهانی آسیا و اقیانوسیه و پروفسور «گی مارتینی» رییس شورای عالی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو هم در آن دوره سخنرانی و تدریس می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این دوره رسمی یونسکو اصول و مفاهیم ژئوپارک‌ها و آخرین تحولات در زمینه ژئوپارک‌ها ارایه می‌شود، بیان کرد: علاوه بر ارایه مطالب مختلف در این دوره آموزشی، ظرفیت‌های ژئوپارک‌های جدید ایران از جمله مراغه را مطرح خواهم کرد تا زمینه برای ثبت جهانی آن در آینده تسهیل شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه ژئوپارک پیشنهادی مراغه با توجه به ظرفیت‌هایش با اقبال خوب مواجه شود، اظهار داشت: همچنین در این دوره به فعالیت‌ها و عملکرد ژئوپارک قشم طی سال‌های اخیر و موفقیت‌های بزرگ آن  به عنوان یک الگوی موفق پرداخته می‌شود.

«امری کاظمی» طی اواسط مهر سال جاری نیز در کنفرانس ژئوپارک های اروپایی شرکت کرده و ظرفیت‌های بالقوه مراغه را در ایتالیا معرفی می‌کند.

کار ایجاد و ثبت ژئوپارک مراغه با معرفی ۳۶ ژئوسایت در مرحله نخست و طراحی ساختار ستادی آن پیش می‌رود و به زودی نیز دفتر ژئوپارک در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=42778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.