9

اجرای ۴۸۶٠ طرح اشتغالزایی بنیاد برکت ستاد اجرایی امام(ره) در روستاهای آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 42951
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
اجرای ۴۸۶٠ طرح اشتغالزایی بنیاد برکت ستاد اجرایی امام(ره) در روستاهای آذربایجان شرقی
رئیس کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) کشور از اجرای ۴۸۶٠ طرح اشتغالزا برای اشتغال ۱۴۵۸٠ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در مناطق روستایی آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش آّژانس خبری تبریزمن، محمود عسکری آزاد در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از کل ۴۸۶٠ طرح اشتغالزایی در این استان، ۵٠ درصد در حوزه دامپروری و کشاورزی، ۳۱ درصد حوزه خدمات و ۱۹ درصد در حوزه صنعتی می باشد که تاکنون بیش از ۳۵٠ مورد از این طرح ها به مرحله کارگاهی تبدیل شده و امیدواریم این روند رشد همچنان ادامه پیدا کند.

وی افزود: در شهرستان اهر نیز بنیاد برکت ستاد اجرای فرمان امام (ره) ۱۶۷ طرح اشتغالزایی اجتماع محور با اشتغال بیش از ۵٠٠ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ۱۲ روستا با کمک ۴ نفر مجری طرح در حال اجرا دارد که بیشترین طرح ها و حمایت ها در این شهرستان مختص به حوزه کشاورزی و دامپروری، ۲۸ درصد حوزه صنعت و ۲۵ درصد در حوزه خدمات می باشد.

رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) از حمایت ویژه بنیاد برکت از طرح های خورده خانگی به ویژه در مناطق روستایی و محروم کشور نیز خبر داد و گفت: بنیاد برکت حمایت خود را از طریق طرح های مدل سهام، آسمان و آفتاب بیشتر برای طرح های خورده خانگی شروع و این طرح ها را با هدایت به سمت کارگاهی و مراکز بنگاه محور و سپس تبدیل آنها به شرکت های تولیدی بزرگ ادامه خواهد داد.

حمایت از طرح های خورده خانگی در اولویت کاری بنیاد برکت

مدیر نظارت، تحقیق و توسعه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) کشور نیز گفت: بنیاد برکت در سالجاری برای استان آذربایجان شرقی طرح های خرده خانه را در اولویت کار خود قرار داده است.

سید محسن کالوندی ضمن اشاره به حمایت بنیاد برکت از بنگاه های تولیدی و طرح های اشتغالزا در مناطق محروم و روستایی کشور افزود: بیشتر فعالیت های بنیاد برکت در مناطق روستایی و با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان و در راستای توسعه، پیشرفت، کمک به معیشت خانوار و اشتغالزایی در روستاها می باشد.

وی گفت: با حمایت های مسئولان و نگاه ویژه ستاد اجرایی در شهرستان اهر طرح های زیادی در خورده خانگی و کارگاهی در نظر گرفته شده است که در صورت مهیا بودن کارآفرینی و متقاضی، این طرح های خورده خانگی را به سمت کارگاهی سوق خواهیم داد.

کالوندی افزود: امروز در بازدیدی که از مجموعه ریسندگی قره داغ در اهر داشتیم از نزدیک با مشکلات و دغدغه های این بنگاه‌ تولیدی دیدار و حمایت های لازم انجام شد.

گفتنی است: مجموعه ریسندگی قره داغ اهر اولین تولید کننده مواد اولیه قالی و ورنی در منطقه ارسباران است که نیاز بیش از ۱۰۰ واحد فروشگاهی در سطح شمال غرب کشور و بالغ بر ۲۵۰۰ نفر بافنده را تامین می کند، این مجموعه با ظرفیت تولید روزانه ۱۵۰۰ کیلوگرم به همراه واحدهای رنگرزی، نخ تابی، نمایشگاهی و فروشگاهی با سرمایه ای بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای حداقل ۳ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=42951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.