7

سهم آذربایجان شرقی از منابع و اعتبارات تبصره ۱۸، حدود ۳.۲ درصد است

  • کد خبر : 42862
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
سهم آذربایجان شرقی از منابع و اعتبارات تبصره ۱۸، حدود ۳.۲ درصد است
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی با بیان اینکه سهم استان از منابع و اعتبارات تبصره ۱۸،حدود ۳.۲ درصد منابع کشور بوده، گفت: در سفر اخیر وزیر اقتصاد به استان مقرر شد تا استان‌هایی که موفق به اخذ منابع خود از محل تبصره ۱۸ نشدند، ۱۰۰ میلیارد تومان به آن‌ها اختصاص یابد، در این صورت سهم منابع استان نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، واقف بهروزی، روز سه شنبه، هشتم شهریورماه، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه باید در حوزه فرهنگ‌سازی مالیاتی فعالیت کنند، اظهار کرد: مالیات، مهمترین منبع درآمد استان بوده و بخش عظیمی از بودجه دولت متکی به منابع مالیاتی است؛ از این رو باید در راستای فرهنگ سازی مالیاتی اقدامات لازم انجام گیرد و جنبه‌های اقناعی آن توسط رسانه‌ها ارائه شود.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد، همین امر فرهنگ سازی بوده تا با اخذ مالیات‌های عادلانه، آن را صرف توسعه کشور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نهاد سازی و ایجاد شورای عالی سرمایه‌گذاری یکی از موضوعاتی است که ما روی آن متمرکز شدیم، در این شورا در صورت ایجاد مشکل برای سرمایه گذاری داخلی از سوی دستگاه‌های اجرایی، تمهیدات لازم انجام می‌گیرد.

بهروزی در خصوص حوزه آرد و نان، متذکر شد: این استان از لحاظ تعداد نانواییها نسبت به جمعیت، اولین استان بعد از تهران بوده و هم اکنون از حدود ۶ هزار نانوایی استان، پنج هزار و ۶۱۰ نانوایی در واقع ۹۵ درصد از آن‌ها به دستگاه های کارتخوان مجهز شده است.

به گفته وی، در سال گذشته، سهم استان آذربایجان شرقی از محل تبصره ۱۸ حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان با لحاظ سهم نفت بوده که بدون لحاظ سهم نفت، این مبلغ ۱۰۷۵ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به عملیاتی شدن ۹۵ درصد از منابع تخصیصی تبصره ۱۸، گفت: در واقع از محل این منابع ۸۱۷ میلیارد تومان پرداخت شده و امید است تا پایان سال جاری نیز حدود ۹۰ درصد از منابع تبصره ۱۸ تحقق یابد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی گفت: تمرکز به جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز یکی دیگر از مباحث اولویت دار ما است؛ به طوری‌که جذب ۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای استان امسال هدف گذاری شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به این‌که سرمایه گذاری‌های خوبی در استان انجام گرفته است؛ از این رو رسیدگی به مشکلات شرکت‌های سرمایه گذاری در اولویت کاری ما بوده و تلاش می‌شود تا هیچ سرمایه گذاری برای رفع مشکلات خود به سراغ دلالان و مشاوران بروند.

بهروزی ادامه داد: توان پیگیری و اختیارات قانونی ما خیلی بیشتر از مشاوران بوده و سرمایه گذاران در صورت برخورد با مشکلات و نیاز به مشاوره، رسیدگی‌ و پیگیری‌های قانونی انجام می‌گیرد. بستری که در سطح استان برای امر سرمایه گذاری فراهم شده، به جرات می توان گفت در سطح ملی بسیار چشمگیر است.

به گفته وی، انتقال حساب های شرکت های بزرگ استان از مرکز به تبریز نیز مورد تمرکز این اداره کل قرار گرفته که در ابتدا برای انتقال حساب ۵۰ شرکت بزرگ برنامه ریزی شده است. همچنین به جدیت پیگیر انتقال پرونده مالیاتی شرکت مس بوده تا در کنار آن، حساب‌های بانکی آن نیز به خود استان منتقل شوند.

بهروزی با بیان اینکه حدود هفت درصد منابع تبصره ۱۸ به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافته است، گفت: وضعیت طرح‌های دانش بنیان در استان نسبت به سایر استان‌ها مناسب بوده و باید حمایت‌های لازم از این بخش انجام گیرد تا به جایگاه واقعی دست یافته و ظرفیت‌های بالقوه‌ را بالفعل کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=42862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.