11
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

۲۲۷ فقره پرونده محیط زیستی در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

  • کد خبر : 42856
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
۲۲۷ فقره پرونده محیط زیستی در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در سال جاری ۲۲۷ فقره پرونده زیست محیطی در استان تشکیل شده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، داود قاسم‌زاده امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پرونده های حقوقی تشکیل شده شامل صید و شکار، تصرفات اراضی و دعاوی حقوقی مطالبه خسارت و سایر موضوعات مرتبط با امور اجرایی بوده است.

وی گفت: در این پرونده‌ها حدود چهار میلیارد ریال ضرر و زیان مطابق قوانین محیط زیست اخذ و تاکنون بیش از ۷۰ رای به نفع اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان در محاکم قضایی  صادر شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت همچنین حدود چهار هکتار از اراضی ملی  استان در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست که توسط متخلفین با تغییر کاربری به باغ و زمین کشاورزی تصرف شده بود، با پیگیری اداره حقوقی حفاظت محیط زیست و دستور مقام های قضایی استان رفع تصرف شد که پیگیری برای رفع تصرف سایر اراضی نیز ادامه دارد و صدور حکم قضایی برای اقدام مقتضی در حال پیگیری است.

قاسم‌زاده با اشاره به کمبود نیرو انسانی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: نیمی از ردیف‌های پستی حفاظت محیط زیست استان بدون تصدی می‌باشد که پیگیری جدی در خصوص جذب نیروهای جدید از اولویت‌های ما می‌باشد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلی سازمان حفاظت محیط زیست بر بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان و محیط‌بانان بوده و در این راستا تلاش‌های بسیار خوبی در سطح مدیران ارشد سازمان صورت پذیرفته است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=42856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.